آخرین وضعیت واردات کاغذ

به گزارش وبلاگ طراحی من، آن طور که آمار گمرک نشان می دهد، از ابتدای امسال تا اواسط خردادماه حدود 3137 تن کاغذ رول روزنامه وارد کشور شده است.

آخرین وضعیت واردات کاغذ

به گزارش ایسنا، واردات کاغذ و تأمین آن در داخل کشور در ابتدای امسال با چالش هایی همراه بود و ترخیص آن از گمرک با مشکلاتی روبرو شد؛ دلیل اصلی این موضع مشخص سیاست ارزی برای واردات کاغذ بود که آیا پرداخت ارز دولتی 4200 تومانی به آن ادامه یابد یا خیر؟

اما در نهایت با موافقت دولت پرداخت ارز 4200 تومانی برای واردات کاغذ به روال سال گذشته ادامه پیدا کرد و واردکنندگان بعد از اظهار به گمرک پیروز به ترخیص آن شدند.

این در حالی است که آخرین اطلاعات گمرک نشان می دهد در 45 روز گذشته حدود 2587 تن کاغذ رول روزنامه وارد کشور شد که ارزش آن نزدیک به دو میلیون و 298 هزار دلار بوده است.

همچنین در مجموع از ابتدای امسال تا اواسط خردادماه در مجموع 3137 تن کاغذ رول روزنامه به ارزش دو میلیون و 778 هزار دلار به ایران وارد شده است.

آلمان، امارات، هند، روسیه، ترکیه و مجارستان عمده کشورهایی هستند که صادرات کاغذ رول روزنامه به ایران را داشته اند.

طبق آخرین اعلام مسئولان گمرک، در حال حاضر ترخیص کاغذ به صورت روان در حال اجرا است و کاغذهای وارد شده به گمرک به طور طبیعی ترخیص می گردد و مسئله ای در این زمینه وجود ندارد؛ به طوری که تنها اظهارنامه ها از نظر اسنادی رسیدگی می گردد و در صورت وجود سابقه مشخص ماهیت آزمایشگاه از همان نوع کاغذ بدون احتیاج به بهره برداری و مشخص ماهیت مجدد کالای اظهاری ترخیص انجام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین وضعیت واردات کاغذ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت واردات کاغذ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید