افت قیمت نفت با افزایش فراوری اوپک و آمریکا

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از رویترز، روز دوشنبه با افزایش فراوری نفت اوپک و آمریکا، نگرانی از تحریم های آمریکا بر علیه صادرات نفت ایران که از ماه نوامبر اجرایی می گردد، کم رنگ شد و قیمت های نفت افت کرد.

افت قیمت نفت با افزایش فراوری اوپک و آمریکا

شاخص بین المللی قیمت نفت خام، برنت، با 21 سنت یا 0.3 درصد کاهش، در ساعت 10:05 به وقت تهران، در هر بشکه 77.43 دلار معامله شد.

هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی، 18 سنت یا 0.3 درصد ارزان شد و به 69.62 دلار رسید.

طبق آنالیز رویترز، فراوری نفت خام اوپک، 220 هزار بشکه در روز بین ماه های جولای تا آگوست افزایش یافت تا به بالاترین میزان خود در سال 2018، یعنی 32.79 میلیون بشکه در روز برسد.

در همین حال، طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز، حفاران آمریکایی هم برای اولین بار در 3 هفته اخیر، 2 حلقه چاه به تعداد چاه های فعال این کشور افزودند تا در کل 862 حلقه چاه مشغول استخراج نفت در این کشور باشند.

افزایش تعداد چاه های فعال از اواسط 2016 تا کنون، باعث رشد بیش از 30 درصدی فراوری نفت خام آمریکا گردیده است که در حال حاضر 11 میلیون بشکه در روز است.

ادوارد بل، تحلیل گر کالا در بانک ان بی دی امارات در دوبی، می گوید: فراوری نفت ایران هم نشانه هایی از کاهش را بروز داد و ماه گذشته 150 هزار بشکه در روز افت کرد؛ این درحالی است که واردکنندگان نفت ایران کم کم واردات خود را کاهش می دهند.

از سوی دیگر، با تهدید ترامپ برای وضع تعرفه های جدید بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی، نگرانی ها از تشدید جنگ تجاری و کاهش رشد اقتصاد دنیا و در نتیجه افت تقاضا برای نفت، بالا گرفته است.

اما تحلیل گر اوآندا، اینس، می گوید: هنوز معلوم نیست که تعرفه بر 200 میلیارد از کالاهای چینی بتواند باعث افت شدید قیمت های نفت گردد، چراکه گاه و بی گاه با اختلال در عرضه نفت روبرو می شویم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افت قیمت نفت با افزایش فراوری اوپک و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت قیمت نفت با افزایش فراوری اوپک و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید