تداوم سامانه بارشی خراسان جنوبی تا امشب ، سامانه جدید از آخر هفته وارد می گردد

به گزارش وبلاگ طراحی من، خبرنگاران/خراسان جنوبی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی تا اوایل امشب در استان، گفت: رگبار، رعد و برق، بارش تگرگ و تشکیل مه تا امشب دور از انتظار نخواهد بود.

تداوم سامانه بارشی خراسان جنوبی تا امشب ، سامانه جدید از آخر هفته وارد می گردد

جواد نخعی در گفت وگو با وبلاگ طراحی من با اشاره به استقرار و فعالیت سامانه بارشی از عصر پنجشنبه اظهار کرد: وزش باد شدید موقتی(بعضی نقاط گرد و خاک) رگبار و رعد وبرق و مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و تشکیل مه دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: این شرایط جوی از عصر پنجشنبه تا عصر آدینه در درمیان، نهبندان، سربیشه، بیرجند، خوسف، سرایان و فردوس حاکم بوده و ازعصر شنبه تا عصر یکشنبه در شهرستان های طبس، فردوس، قاین، سرایان، زیرکوه، بشرویه و نقاطی از بیرجند، سربیشه، خوسف و درمیان تداوم خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی بیان نمود: در این زمان، ایجاد رواناب و احتمال آبگرفتگی معابرعمومی و احتمال سیلابی شدن بعضی مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، احتمال خسارت به باغات در اثر بارش تگرگ در مناطق کوهپایه ای و مستعد و در بعضی ساعات احتمال ایجاد اختلال در آمد و شدهای درون و برون شهری دور از انتظار نیست.

نخعی بر اجتناب از سفرهای غیرضرور و رعایت قوانین و مقررات رانندگی، خودداری از قرار دریافت در حاشیه رودخانه های فصلی و مسیل ها، پرهیز از چرای دام و دوری از صعود به ارتفاعات تاکید نمود گفت: در این روزها، احتمال خسارت به سازه های موقت و پوشش گلخانه ها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی طی 24 ساعت گذشته در ایستگاه کنگان سربیشه با 48.5 میلی متر اتفاق افتاده است، یادآور شد: طی این مدت، در شهرستان بیرجند 36 میلی متر، اسدیه و خوسف 28 میلی متر، سربیشه 25، حاجی آباد 21 میلی متر، بشرویه 16 میلی متر، قاین 10 میلی متر و فردوس یک میلی متر بارندگی اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تداوم سامانه بارشی خراسان جنوبی تا امشب ، سامانه جدید از آخر هفته وارد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم سامانه بارشی خراسان جنوبی تا امشب ، سامانه جدید از آخر هفته وارد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید