(تصاویر) دردسر فوران آتشفشان لا سوفیِر

به گزارش وبلاگ طراحی من، فوران آتشفشان لا سوفیِر هزاران نفر از اهالی این جزیره در دریای کارائیب را متواری کرده و به گفته یونیسف خانواده ها به ویژه بچه ها را به کمک های بشردوستانه فوری نیازمند کرده است.

(تصاویر) دردسر فوران آتشفشان لا سوفیِر

به گزارش وبلاگ طراحی من، فعالیت کوه آتشفشانی لا سوفیِر (La Soufrière) در کشور سنت وینسنت و گرنادین ها در دریای کارائیب پس از چند دهه خاموشی مردم منطقه را با مسائل بسکمک روبرو کرده و شرایط جزیره را در شرایط قرمز قرار داده و نیاز فوری مردم این منطقه به کمک های بشردوستانه کشور ها و سازمان های بین المللی را افزایش داده است.

به گزارش تارنمای صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل (یونیسف)، امدادرسانی ها توسط این نهاد بین المللی از جمله امکان دسترسی به آب سالم، خدمات بهداشتی، ایجاد 62 پناهگاه و اسکان دست کم سه هزار و 200 نفر از جمله بچه ها به فاصله 24 ساعت از فوران آتشفشان در پناهگاه ها آغاز شده است.

براساس اعلام این نهاد بین المللی بین 16 هزار تا 20 هزار نفر از جمله بچه ها که از محل سکونت خود آواره شده اند به کمک های فوری بشردوستانه و همچنین حدود 10 هزار خانواده به دلیل قطع درآمد خود به کمک اضطراری مالی نیازمندند.

طبق برآورد های اولیه یونیسف، برای رفع نیاز های فوری تا شش هفته آینده، از جمله آب سالم، خدمات بهداشتی و خدمات مراقبتی از بچه ها و همچنین رسیدگی به خانواده های آسیب پذیر، حداقل 925 هزار دلار سرمایه مورد نیاز است.

بنابر اعلام مقامات محلی، آتشفشان لا سوفیر همچنان فعال است و جزیره سنت وینسنت با ابری از خاکستر پوشانده شده است.

این کوه آتشفشانی از سال 1979میلادی خاموش بود، اما از ماه دسامبر فعال شده است.

منبع: فرارو

به "(تصاویر) دردسر فوران آتشفشان لا سوفیِر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) دردسر فوران آتشفشان لا سوفیِر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید