سامانه بارشی قوی در راه جنوب شرق

به گزارش وبلاگ طراحی من، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فردا سامانه بارشی جدید وارد استان می گردد که بیشینه بارش های آن گاهی به بیش از 50 میلی متر نیز می رسد و موجب سیلابی شدن و طغیان بعضی رودخانه های محلی می گردد.

سامانه بارشی قوی در راه جنوب شرق

دوست محمد کلیم در گفت و گو با وبلاگ طراحی من گفت: رگبار و رعدوبرق شدید، باد شدید و گردوخاک از مخاطرات جوی مورد انتظار این سامانه بارشی است. معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: این سامانه از بعدازظهر یکشنبه در استان فعال می گردد و پیش بینی می گردد بارش های آن در نقاط شمالی بین 5 تا 20 و مناطق مرکزی وغربی شامل زاهدان، خاش، میرجاوه، شمال ایرانشهر، بزمان، دلگان، فنوج بین30 تا 50 بعضی نقاط بیش از 50 میلی متر باشد.

کلیم توضیح داد: میران بارش در مناطق جنوبی استان بین 10 تا 30 میلی متر برآورد می گردد. البته میزان بارش در ارتفاعات بیش از 30 میلی متر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اثر مخاطره آمیز این سامانه آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی است، گفت: برخورد صاعقه و بارش تگرگ، خیزش گردوخاک و کاهش دید در جاده های مواصلاتی شمال استان و مواج شدن آب های دریای عمان در روزهای دوشنبه و سه شنبه از پیامدهای دیگر این سامانه بارشی است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه می گردد از رفتن به ارتفاعات و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری گردد و در ترددهای جاده ای و دریایی احتیاط گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سامانه بارشی قوی در راه جنوب شرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی قوی در راه جنوب شرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید