صادرات 140 میلیارد ریالی فرش از زنجان، کیفیت فرش زنجان خوب است

به گزارش وبلاگ طراحی من، محسن جعفری در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه کرد: از آغازسالجاری تاکنون140 میلیارد ریال فرش دستبافت زنجان به دیگر کشورها صادر شده و ارزش این میزان صادرات 3 میلیون و 880 هزار دلار بوده است و صادرات فرش از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال4.5 درصد کاهش دارد.

صادرات 140 میلیارد ریالی فرش از زنجان، کیفیت فرش زنجان خوب است

وی اضافه نمود: فرش های صادراتی با مبدا فراوری زنجان شامل فرش های پشمی قلتوق، بیدگینه، ریزماهی و بومی روستایی است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس، لبنان، آلمان، کانادا، برزیل، ایتالیا و آفریقای جنوبی صادر می گردد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان فرش های ابریشمی صادراتی را شامل طرح های گنبدی، خشتی، گل فرنگ، شاه عباسی، لچک ترنج، اسلیمی و محرمات مطرح کرد که عمده این فرشها به کشورهای ژاپن، چین و روسیه صادر می گردد.

جعفری اضافه نمود: 60 هزار بافنده فصلی ، تمام وقت و نیمه وقت در استان زنجان به کار بافت فرش دست باف مشغول هستند و 90 درصد فرش دستباف فراوریی زنجان به نام سایر استان ها صادر می گردد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعـف معدن وتجارت استان زنجان کیفیت فرش دستباف استان زنجان را بسیار ارزشمند و بی نظیر گفت و اضافه نمود: طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در فراوریات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش ها می گردد.

جعفری توضیح داد: در سال 96 برنامه های خوبی برای توسعه صادرات فرش استان زنجان در دستور کار است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صادرات 140 میلیارد ریالی فرش از زنجان، کیفیت فرش زنجان خوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 140 میلیارد ریالی فرش از زنجان، کیفیت فرش زنجان خوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید