قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش وبلاگ طراحی من، آمار های صنعتی نشان می دهد ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار کاهش داشته که باعث افزایش قیمت نفت شد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش ، به نقل از رویترز، در آستانه نشست مهم اوپک و متحدانش برای بحث در مورد تمدید توافق کاهش تولید و در حالی که آمار های صنعتی نشان می دهد ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار کاهش داشته است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 35 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 61 دلار و 17 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز 31 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشت و به 56 دلار و 41 سنت رسید.

به گفته مقامات عراقی، سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه موسوم به اوپک پلاس خود را برای موافقت با کاهش بیشتر تولید نفت در نشست این هفته در وین آماده می کنند.

ثامر قضبان، وزیر نفت عراق روز سه شنبه در وین به وبلاگ طراحی من گفت: کاهش بیشتر تولید از سوی برخی از اعضای کلیدی مورد موافقت قرار گرفته است.

قیمت هر بشکه نفت با 0.3 درصد افزایش به 61 دلار و 11 سنت رسید

تردید هایی در بازار وجود دارد مبنی بر اینکه آیا اوپک تولید خود را بیش از این کاهش خواهد داد یا خیر، اما بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند تنها توافق فعلی تمدید شود.

موسسه بی ان پی پاریبا مارکتس در یادداشتی نوشت: ما... فکر می کنیم اوپک به جای 3 یا 6 ماه تمدید که بازار در حال حاضر روی آن حساب باز کرده، ممکن است توافق فعلی را تا سرانجام سال 2020 تمدید کند.

در ادامه این تحلیل همچنین آمده است، تمدید توافق با امکان بازنگری در آن در جلسه آینده اعضا پیام روشنی حاکی از تعهد امضا کنندگان توافق ارسال خواهد کرد.

اعضای اوپک قرار است روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار کنند و سپس روز جمعه نشست گروه اوپک پلاس برگزار خواهد شد. گروه اوپک پلاس از سال 2017 تولید نفت خود را محدود کرده و انتظار می رود به دلیل رشد بی رویه تولید نفت آمریکا به محدودیت تولید خود ادامه دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قیمت جهانی نفت افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت جهانی نفت افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید