نظارت دامپزشکی بر صادرات حدود 2 میلیون قطعه جوجه یک روزه از اردبیل

به گزارش وبلاگ طراحی من، خبرنگاران/اردبیل مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی بر صادرات نزدیک به 2 میلیون قطعه جوجه یکروزه به مقصد کشورهای ارمنستان و ترکمنستان از ابتدای سالجاری اطلاع داد.

نظارت دامپزشکی بر صادرات حدود 2 میلیون قطعه جوجه یک روزه از اردبیل

به گزارش وبلاگ طراحی من، صادق صالحی بر اهتمام دامپزشکی در راستـای تسهیـل فرایند صادرات از استان تأکید کرد و با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، فراوری اشتغال، افزایش صادرات در حوزه دام و طیور و فرآورده های خام دامی و تداوم آن در امسال را یکی از مصداق های شاخص اقتصاد مقاومتی در حوزه فراوری و اشتغال مطرح کرد.

این مقام مسئول در دامپزشکی با بیان اینکه در سالجاری یک هزار و 232 تن پا و پنجه مرغ تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل به کشور ویتنام صادر شده است، تأکید کرد: اگر می خواهیم فراوری مناسبی داشته باشیم و به جهان عرضه کنیم باید محصولات قدرت رقابت پذیری بیشتری با محصولات فراوریی سایر کشورها داشته و فراوری با استانداردهای روز جهان سازگار و رویکرد قوانین، صادرات محور باشد.

وی از صادرات به عنوان یکی از شریانهای تداوم مالی یاد کرد و نظارتهای بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقاء شاخص های بهداشتی را یکی از علل رشد صادرات در منطقه دانست.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه از ابتدای سالجاری نزدیک به پانصد تن پودر گوشت تحت نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی به کشورهای ترکیه و ارمنستان صادر شده است، توضیح داد: نظارت بهداشتی و کیفی بر صادرات انواع فرآورده های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی یکی از وظایف استراتژیک دامپزشکی استان است.

صالحی که به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر سخن می گفت مهمترین اقدامات و گام های دامپزشکی استان در جهت تسهیل و رونق فراوری و افزایش صادرات را راه اندازی سیستم یکپـارچـه قـرنطینـه مرزی، ارائه تسهیلات ویژه در انجام امور اداری مربوط به صدور مجوزها، تقویت ظرفیت های موجود در بخش دام و طیور و انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم و تحویل نتایج آزمایشگاهی در کوتاهترین زمان ممکن مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نظارت دامپزشکی بر صادرات حدود 2 میلیون قطعه جوجه یک روزه از اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت دامپزشکی بر صادرات حدود 2 میلیون قطعه جوجه یک روزه از اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید