پامپئو: موفقیت در گفت وگوهای آمریکا و کره شمالی نیازمند انجام اقدامات بسیاری است

به گزارش وبلاگ طراحی من، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به از سرگیری مذاکرات اتمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ گفت، جهت موفقیت در این زمینه باید اقدام های زیادی صورت گیرد.

پامپئو: موفقیت در گفت وگوهای آمریکا و کره شمالی نیازمند انجام اقدامات بسیاری است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طراحی من، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به از سرگیری مذاکرات هسته ای بین مقامات آمریکا و کره شمالی از روز شنبه نزدیک استکهلم پایتخت سوئد، گفت که کارهای زیادی باید در این زمینه صورت گیرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز این نشست که در حومه پایتخت سوئد برگزار می شود اولین مذاکرات رسمی دو کشور بعد از ملاقات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه ژوئن (خرداد) بود. این دو در آن برهه توافق کردند که مذاکرات اتمی که در ویتنام با بن بست روبرو شد را از سرگیرند.

بر اساس این گزارش، پلیس محلی مسیرهای منتهی به مکان برگزاری این نشست را در حالی مسدود کرده که انتظار می رود هیات هایی به سرپرستی استفان بیگن کننده ویژه ایالات متحده برای کره شمالی و کیم میونگ گیل کننده کره شمالی با هم دیدار کنند.

دور اول مذاکرات هسته ای میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در سال 2018 در سنگاپور برگزار شد که نتیجه ای در برنداشت. دور دوم مذاکرات نیز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد که به شکست ختم شد. ترامپ و کیم بار سوم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشد است. (جزئیات بیشتر)

به نوشته رویترز، وزیر خارجه آمریکا در ارزیابی خود از این نشست گفت، مذاکرات اتمی بین مقام های دو کشور برای خاتمه دادن به بن بست موجود درحالی برگزار می شود که برای حصول موفقیت باید اقدامات زیادی در این زمینه صورت گیرد.

وزیر خارجه آمریکا در خاتمه برای پیشرفت در مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی ابراز امیدواری کرد.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد نیز هفته گذشته هنگام برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل به بی فایده بودن مذاکره با آمریکا اذعان کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "پامپئو: موفقیت در گفت وگوهای آمریکا و کره شمالی نیازمند انجام اقدامات بسیاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: موفقیت در گفت وگوهای آمریکا و کره شمالی نیازمند انجام اقدامات بسیاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید