پمپئو: تحریم های هدفمند بیشتر علیه بلاروس را بررسی می کنیم

به گزارش وبلاگ طراحی من، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت، ایالات متحده و متحدانش در حال بررسی اعمال تحریم های بیشتر علیه بلاروس بر سر نقض های ادعایی حقوق بشر هستند.

پمپئو: تحریم های هدفمند بیشتر علیه بلاروس را بررسی می کنیم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه در بیانیه ای گفت: ایالات متحده، هماهنگ با شرکا و متحدانش، در حال بررسی تحریم های هدفمند بیشتر برای ارتقای پاسخگویی آن دسته از افرادی است که در نقض های حقوق بشری و سرکوب در بلاروس نقش داشتند.

او گفت، ایالات متحده با شنیدن گزارش هایی درباره ربایش ماریا کولسنیکووا عضو شورای هماهنگی، آنتون رودننکو سخنگوی آن و ایوان کرائوتسو، دبیر ارشد این نهاد و بازگرداندن اجباری آنها از مرز به داخل اوکراین نگران شده است.

پمپئو افزود: ما وظیفه تضمین امنیت جان خانم کولسنیکووا و تمام آن کسانی که به صورت ناعادلانه بازداشت شدند، به مقام های بلاروسی یادآور می شویم. ما از مقام های بلاروسی می خواهیم تا به خشونت علیه مردم خودش انتها داده، تمام آن کسانی که به صورت ناعادلانه بازداشت کرده از جمله ویتالی شکلیاروف، شهروند آمریکایی را آزاد کند و وارد گفت وگوی معنادار با نمایندگان واقعی جامعه بلاروس شود.

پیشتر تجمعی در حمایت از کولسنیکووا در مینسک برگزار گشت. صدها تن با تجمع در میدانی، پرچم های سفید قرمز به دست گرفته و شعارهایی در حمایت از این عضو اپوزیسیون بلاروس سر دادند. شورای هماهنگی در بحبوحه اعتراضات علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری نهم اوت که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس دوباره در آن پیروز شد، تشکیل شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "پمپئو: تحریم های هدفمند بیشتر علیه بلاروس را بررسی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: تحریم های هدفمند بیشتر علیه بلاروس را بررسی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید