یارانه 900 هزار تومانیِ نوزادان ، کدام خانوارها مشمول این یارانه می شوند؟

به گزارش وبلاگ طراحی من، آنگونه که مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی گفته مبلغ مستمری یارانه خانوارهای دارای فرزند چند قلو سال جاری افزایش یافته است.

یارانه 900 هزار تومانیِ نوزادان ، کدام خانوارها مشمول این یارانه می شوند؟

خانواده هایی که دارای فرزند دو قلو یا چند قلو هستند مستمری و یارانه ماهانه دریافت می نمایند. مبلغ این یارانه و اینکه کدام خانوارها شامل آن می گردد بستگی به تعداد چندقلوها دارد.

یارانه ماهانه خانواده های دارای فرزند دو قلو تنها به خانواده های دهک های یک تا سه درآمدی تعلق می گیرد. اما درباره خانواده های دارای فرزند سه قلو و بیشتر هیج محدودیت دهکی وجود ندارد و به همه این خانواده در هر دهک درآمدی که باشند، یارانه تعلق می گیرد.

به گفته فاطمه عباسی مبلغ مستمری این خانواده ها سال گذشته 479 هزار تومان بود. اما در سال 1400 افزایش یافته و مبلغ آن با توجه به بُعد خانوار چندقلوها بین 900 هزار تومان تا یک میلیون و 100 هزار تومان است.

بعلاوه به گفته این مقام مسئول در بهزیستی، در ارتباط با خانواده هایی که دارای فرزند چهارقلو و بیشتر هستند با همکاری و مساعدت ستاد مسکن سازمان و سازمان های دیگر، در ارتباط با تأمین مسکن آنها اقداماتی اجرا شده است.

این تنها طرح جدیدی است که برای نوزادان و خانوارهای دارای فرزند چند قلو اجرا می گردد. اما سوال دیگر درباره مبلغ یارانه نوزادان در سال 1400 است. با توجه به آنچه تا به امروز اعلام شده یارانه نوزادان تازه متولد شده مانند دیگر اعضای خانواده است و مبلغ آن تغییر نکرده است.

بعلاوه قرار بود دولت به نوزادان تازه متولد شده در سال 1400 سهام یک میلیون تومانی بدهد که سرنوشت این طرح هم هنوز تعیین نیست.

منبع: تجارت نیوز

به "یارانه 900 هزار تومانیِ نوزادان ، کدام خانوارها مشمول این یارانه می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه 900 هزار تومانیِ نوزادان ، کدام خانوارها مشمول این یارانه می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید