37 میلیارد تومان در نوسازی بافتهای فرسوده استان قزوین هزینه میشود

به گزارش وبلاگ طراحی من، کارگاه آموزشی آشنایی با برنامه بازآفرینی شهری پایدار و برنامه جامع اقدام مشترک در بازآفرینی شهری پایدار روز دوشنبه با حضور شهرداران، کارشناسان امور شهری، مصطفی صالحی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین، در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار گردید.

37 میلیارد تومان در نوسازی بافتهای فرسوده استان قزوین هزینه میشود

مصطفی صالحی در این کارگاه آموزشی گفت: بازآفرینی شهری از روینمودهای نوین و جدیدی است که می تواند زمینه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد را تسریع بخشد.

صالحی توضیح داد: با توجه به افزایش جمعیت شهری و بدنبال آن مهاجرت از مناطق کم برخوردار شاهد توسعه بافت های فرسوده و حاشیه نشینی هستیم که این روند به تخریب این بافتها منجر شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین یادآورشد: گسترش شهرنشینی و تکنولوزی های جدید نیز این بافتها را در محاصره خود قرار داده و مسائل عدیده ای از جمله کمبود سرانه آموزشی، فضای سبز، فرهنگی و ورزشی را نیز موجب شده که بر این اساس باید منتظر آسیب های اجتماعی هم باشیم.

صالحی گفت: بر این اساس رویکرد دولت مبتنی بر ارتقاء زندگی شهری تعریف شده تا با اجرای طرح های بازآفرینی بتوان به نوسازی مناطق محروم و بافتهای فرسوده و ناکارآمد اقدام کرد.

وی اظهارداشت: استفاده از تسهیلات کم بهره و اعمال تشویق برای سرمایه گذاری در بافت های فرسوده و ناکارآمد از سیاست هایی است که می تواند احیای این مناطق را تسریع نموده و شرایط بهتری برای ساکنان آن مهیا کند.

37 میلیارد تومان برای نوسازی بافت های فرسوده استان قزوین

وی بیان نمود: سال جاری 37 میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده استان قزوین پیش بینی شده که برای 11 محله در هفت شهر استان اختصاص خواهد یافت.

صالحی اضافه نمود: تاکنون 20 درصد اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای طرح نوسازی و بهسازی محلات قدیمی استان اختصاص یافته و امیدواریم مابقی آن نیز در ماههای آینده پرداخت گردد.

شهرداران در اجرای طرح مشارکت نمایند

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین یادآورشد: از شهرداران انتظار داریم با در اولویت قراردادن طرح بهسازی مناطق ناکارآمد برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان این مناطق اقدام نمایند.

صالحی ظهارداشت: امیدواریم با استقبال مردم ساکن در مناطق با بافت های ناکارآمد و فرسوده بتوان ضمن ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمانها به ارتقاء کیفیت زندگی مردم دربافت های تاریخی و فرسوده یاری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "37 میلیارد تومان در نوسازی بافتهای فرسوده استان قزوین هزینه میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "37 میلیارد تومان در نوسازی بافتهای فرسوده استان قزوین هزینه میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید