اتوبان همت بدون بزرگراه شمالی سودی به حال کرج ندارد

به گزارش وبلاگ طراحی من، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج را از معضل ترافیک نجات می دهد.

اتوبان همت بدون بزرگراه شمالی سودی به حال کرج ندارد

محمد جواد کولیوند در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ طراحی من اظهار کرد: تکمیل پروژه قطار شهری کرج بنا به دلایلی مثل تغییر قراردادها، برخی مسائل با پیمانکار و تغییر نرخ ها از 13 سال پیش تاکنون انجام نشده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با روی کارآمدن شورای پنجم بخش مهمی از این مسائل مرتفع و روند تکمیل آن از سرگرفته شده است. اگر شهرداری و شورا بخواهد این پروژه را به موقع به اتمام برساند باید از ظرفیت های قراردادهای منعقد شده استفاده و با تقسیم بندی مناسب امور به نوعی در قالب کارفرما عمل نموده و اعتبارات لازم را در اختیار شرکت مجری قرار دهد.

وی شرح داد: برای تسریع در تکمیل این پروژه باید به سمت افزایش تعداد پیمانکاران پیش بریم تا با افزایش جبهه های کاری عملیات عمرانی طبق زمانبدی اجرا شده انجام گردد.

این مسئول با اشاره به وضعیت پروژه بزرگراه شمالی بیان نمود: بخشی از این پروژه در طرح جامع قرار ندارد و برای پیشبرد آن باید به فکر واگذاری زمین، تهاتر و اختصاص ردیف بودجه ملی باشیم. اگر بزرگراه شمالی به اتمام نرسد و یا به موقع تکمیل نگردد حتی اگر اتوبان همت تکمیل و به جاده چالوس متصل گردد هم بار ترافیکی برخی مناطق کرج همچنان باقی می ماند.

نماینده کرج در مجلس گفت: قطار شهری و بزرگراه شمالی مهمترین پروژه های شهر کرج هستند و باید با فرمول های مختلف در جهت تکمیل به موقع آنها گام برداریم. اتمام آنها نیازمند تعامل و همدلی تمامی مسئولان است و اگر تفکر جزیره ای در این خصوص داشته باشیم به نتیجه نخواهیم رسید.

وی گفت: در مورد این دو پروژه باید دور یک میز تصمیم گرفته گردد و مسئولان با استفاده از نظرات کارشناسان زمینه تکمیل به موقع انها را فراهم نمایند. همچنین نمایمندگان مجلس برای حل مسائل پروژه بزرگراه شمالی از جمله بحث تملک ها و برطرف معارضین حمایت ویژه ای داشه اند و این حمایت را ادامه می دهند. اگر بخواهیم شهر را نجات دهیم باید بار ترافیکی متعادلی در مناطق مختلف شهر ایجاد کنیم تا ترافیک در مناطقی خاص تمرکز نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اتوبان همت بدون بزرگراه شمالی سودی به حال کرج ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبان همت بدون بزرگراه شمالی سودی به حال کرج ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید