افزایش روزانه قیمت در بازار یاسوج

به گزارش وبلاگ طراحی من، رئیس اتاق اصناف یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با افزایش قیمت ها روبرو هستیم اما با کمبودی در بازار روبرو نبوده ایم.

افزایش روزانه قیمت در بازار یاسوج

علی ارشدی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ طراحی من، اضافه کرد: روزانه با افزایش قیمت ها در یاسوج روبرو هستیم اما جز در خصوص نایلکس با کمبودی در بازار روبرو نبوده ایم به طوری که در نانوایی های این شهر نایلکس وجود نداشت که با تدابیر اندیشیده گردیده مشکل رفع شد.

وی اظهارکرد: تاکنون از کمبود پوشک در سطح بازار یاسوج گزارشی به ما نرسیده است اما با افزایش حدود 200 درصدی (7هزار تا 20 هزار تومان) قیمت پوشک روبرو بوده ایم که بیشترین علت این افزایش قیمت، افزایش خرید و تقاضا بوده است.

رئیس اتاق اصناف یاسوج اظهار داشت: 50 بازرس اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در دو شیفت صبح و بعداز ظهر بازار را رصد و بر قیمت ها نظارت می نمایند.

ارشدی توضیح داد: در هر هفته 300 تا 350 واحد صنفی و مغازه را رصد می کنیم به طوری که در هفته 104 فقره تخلف از واحدهای صنفی متخلف کشف، تشکیل پرونده و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در سطح بازار یاسوج بحث گرانفروشی مطرح نیست بلکه بیشتر بحث گرانی است که از فراوری و کارخانه صورت می گیرد.

دلالان و سودجویان علت التهاب بازار یاسوج

رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: متأسفانه برخی افراد دلال و سودجو به صورت دوره گرد در سطح شهر و بازار وجود دارد که به محض کمبود کالای خاص، اقدام به خرید کالای موجود در سطح بازار می نمایند که این مسأله موجب التهاب بازار می گردد و آرامش بازار را بر هم می زند و از این طریق پول های باد آورده و هنگفتی را به جیب می زنند. به عنوان مثال در موردی یکی از این افراد دنبال خرید 800 کیلوگرم ذرت مکزیکی بوده است.

وی با توصیه به مردم در خصوص نخریدن اضافه بر احتیاج گفت: مردم کالاها و اقلام مورد احتیاج خود را به اندازه مصرف روزانه و یا هفتگی خریداری نمایند تا به شرایط گرانی، افزایش قیمت ها و کمبود کالاها دامن زده نگردد.

رئیس اتاق اصناف یاسوج اظهار کرد: در سطح بازار شهر یاسوج در زمینه برخی اقلام و کالاها از جمله کیف، کفش و پوشاک با رکود روبرویم.

ارشدی گفت: در صورتی که مردم به اندازه احتیاج خود خریداری نمایند شاهد بازاری آرام خواهیم بود و آرامش بر بازار حاکم می گردد.

وی با اشاره به وضعیت قیمت مرغ در سطح استان به خصوص شهر یاسوج اضافه کرد: برای هر کیلوگرم مرغ کشتار روز 10هزارو 500 تومان نرخ گذاری گردیده بود اما متأسفانه در بازار بین 11هزار تا 11هزارو 500 تومان عرضه می شد که با متخلفان در این زمینه برخورد لازم اجرا شده و هم اکنون هر کیلوگرم مرغ به قیمت 10هزار و 200 تومان در بازار عرضه می گردد البته قیمت مرغ به علت افزایش عرضه و کاهش تقاضا روز به روز در حال کاهش است.

رئیس اتاق اصناف یاسوج با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه ها در جامعه یادآور شد: رسانه ها مردم را به آرامش دعوت نمایند، چون از لحاظ ذخیره کالاها و مواد غذایی و خوراکی با کمبودی روبرو نیستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش روزانه قیمت در بازار یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش روزانه قیمت در بازار یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید