جمهوری اسلامی ایران نسبت به موسیقی و ترانه نگاه انسدادی ندارد

به گزارش وبلاگ طراحی من، سید محمد حسینی شامگاه پنجشنبه در اختتامیه چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی با اشاره به اینکه وقتی حضرت داوود با آن صوت زیبا و دلنشین خود فصل ها و فرازهایی از زبور را می خواند، مرغان و همه موجودات و حیوانات همراه با او می شدند و مدهوش می شدند، گفت: این صوت زیبا همه را تحت تاثیر قرار می داد؛ حضرت داوود فقط صوت زیبا نداشت، حکمت و نبوت هم داشت، دوستانی که در این محافل هستند و اهل سرود و خوانندگی هستند باید بیشتر با حضرت داوود آشنا شوند.

جمهوری اسلامی ایران نسبت به موسیقی و ترانه نگاه انسدادی ندارد

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه حضرت داوود اسوه حسنه صبر و استقامت هم بوده است، توضیح داد: داوود پیامبر روحیه مردانگی و فتوت هم دارد؛ اگر جوان و نوجوان ما که در شروع راه هستند چنین الگوهایی برای خود قرار دهند در آینده آنان نقش آفرین است.

حسینی با تاکید بر اینکه این جشنواره ما را به 4 دهه قبل برد، یاد سرودهای دلنشین انقلاب افتادیم، اضافه نمود: ما آن موقع دانش آموز بودیم، وقتی با دانشجویان به کوه می رفتیم و آن سرودها را می خواندند تهیج عواطف می شد و پیوندی بین جوان های مبارز و انقلابی ایجاد می کرد.

وی با اشاره به اینکه در راهپیمایی ها شعارها همان اشعار مهیج بود، وقتی امام وارد ایران شدند در حضور ایشان آن سرود زیبا خوانده شد و خطاب به شهدا در گلزار شهدا اشعاری خوانده شد، ادامه داد: در آن سرودها الفاظ پیچیده ای به کار برده نمی شد، ساده بود اما چون از دل برمی خواست بر دل می نشست.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توصیه من به جوانان است که هرچند صدای زیبایی داشته باشید آن معنویت و نورانیت می تواند سرود شما را جاودان کند، توضیح داد: موسیقی دایه دایه چقدر دلنشین است، در عین حال که سرود زیباست اما کسانی که می خوانند هم تاثیر خود را دارند.

حسینی با اشاره به اینکه برخی ها فکر می نمایند در جمهوری اسلامی نگاه انسدادی نسبت به موسیقی و ترانه و برنامه های مفرح و شاد وجود دارد، اینگونه نیست، گفت: در قبل از انقلاب یک دانشکده موسیقی داشتیم الان بالغ بر 20 دانشکده و گروه موسیقی فعال هستند، استودیوهای صدابرداری از 15 تا به بیش از 150 تا رسیده است، مراکز تهیه و فراوری و تکثیر آثار صوتی از 20 مرکز به 403 مرکز رسیده است.

وی گفت: 22 آکادمی موسیقی قبل از انقلاب بود که امروز به 1426 مرکز و آکادمی رسیده است؛ کسانی که فکر می نمایند جمهوری اسلامی به موسیقی میدان نمی دهد آمار روشن است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جمهوری اسلامی ایران نسبت به موسیقی و ترانه نگاه انسدادی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری اسلامی ایران نسبت به موسیقی و ترانه نگاه انسدادی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید