در خانه برادر؛ مرور سیاست های ایران در قبال مهاجران افغانستانی

به گزارش وبلاگ طراحی من، کتاب در خانه برادر ضمن مرور سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال مهاجران و پناهندگان افغانستانی در طی چهار دهه گذشته، تجربه زندگی در ایران را از نگاه افغانستانی ها آنالیز نموده است.

در خانه برادر؛ مرور سیاست های ایران در قبال مهاجران افغانستانی

پژوهشگر این اثر همچنین با تحلیلی بر وضعیت مهاجران و پناهندگان افغانستانی در ایران، به موضوع بازنگری در سیاست های مهاجرتی و امکان های موجود برای خروج از وضعیت کنونی می پردازد.

به زعم نویسنده، هدف اصلی کتاب این است که نشان دهد چرا ایران همچنان برای افغانستانی ها خانه بردار است و خانه خودشان نشده است؛ چرا هنوز مهمان اند و به عنوان صاحب خانه پذیرفته نمی شوند و مهم تر اینکه اصرار بر مهمان بودن افغانستانی ها منافع چه کسانی را تأمین می نماید.

به استناد این کتاب، نحوه مواجهه جامعه ایران با افغانستانی ها، نکات مهمی را درباره فرهنگ عامه ایرانیان نیز آشکار می سازد.

پناهندگان و سیاست بازگشت، پناهندگان و سیاست ساماندهی، تبعیض و خشونت در زندگی روزمره، تبعیض ساختاری و ارتقای اجتماعی عناوین برخی از فصل های این کتاب است.

کتاب در خانه برادر اثر پژوهشی صورت گرفته توسط آرش نصر در 403 صفحه به زودی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "در خانه برادر؛ مرور سیاست های ایران در قبال مهاجران افغانستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خانه برادر؛ مرور سیاست های ایران در قبال مهاجران افغانستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید