علیپور گلزن و تکنیکی، سوزوکی پاسورِ گلساز

به گزارش وبلاگ طراحی من، علیپور مهاجم نوک کاملی به نظر می رسد و از او بیشتر می توان انتظار گلزنی داشت اما در عوض یوما سوزوکی در گلسازی و فضاسازی برای هم تیمی هایش موفق تر بوده است.

علیپور گلزن و تکنیکی، سوزوکی پاسورِ گلساز

به گزارش وبلاگ طراحی من ، نقش های معین کننده فینال لیگ قهرمانان 2018 آسیا را برای مهاجمان اصلی پرسپولیس و کاشیما در نظر گرفته ایم: برای علی علیپور و یوما سوزوکی که هر کدام با گل ها و یا پاس گل هایشان در دو بازی رفت و برگشت می توانند سرنوشت قهرمانی این فصل را رقم بزنند و این همان چیزی است که به مقایسه عملکرد آسیایی آنها جذابیت بیشتری می دهد. کارنامه آنها را کنار هم می گذاریم و نتیجه اش می گردد اینکه علی علیپور را مهاجمی گلزن تر و تکنیکی تری بدانیم در حالی که سوزوکی بیشتر شبیه یک مهاجم مکمل عمل می نماید و در بازیسازی و یاری به خط میانی نقش فعال تری دارد. در واقع علیپور مهاجم نوک کاملی به نظر می رسد و از او بیشتر می توان انتظار گلزنی داشت اما در عوض یوما سوزوکی در گلسازی و فضاسازی برای هم تیمی هایش موفق تر بوده است.

نقش های معین کننده فینال لیگ قهرمانان را برای مهاجمان اصلی پرسپولیس و کاشیما در نظر گرفته ایم: علی علیپور و یوما سوزوکی که با گل ها و یا پاس گل هایشان می توانند سرنوشت قهرمانی این فصل را رقم بزنند و این همان چیزی است که به مقایسه آنها جذابیت می دهد.

1. علیپور و سوزوکی در هر 12 مسابقه این فصل لیگ قهرمانان در ترکیب اصلی تیم هایشان به میدان رفته اند. علی علیپور جمعا 1036 دقیقه برای پرسپولیس بازی نموده و سوزوکی 1023 دقیقه با پیراهن کاشیما در میدان بوده است. گلزن پرسپولیس 7 بار تعویض شده و از زمین بیرون رفته اما سوزوکی 3 بار تعویض شده است.

2. علی علیپور 5 گل در لیگ قهرمانان این فصل به ثمر رسانده در حالی که سوزوکی 2 گل زده. البته دو تا از گل های علیپور 2 پنالتی بوده اما سوزوکی پنالتی گل ننموده است. به تبع این آمار علیپور در هر 207.2 دقیقه یک گل زده و سوزوکی در هر 511.5 دقیقه یک گل.

3. تعداد شوت های در چارچوب علیپور 18 و شوت های در چارچوب سوزوکی تا قبل از فینال 8تاست. دقت شوت علی علیپور هم 62.1 درصد و دقت شوت سوزوکی 34.8 درصد. حال آنکه علیپور هیچ سانتر موفقی نداشته اما سوزوکی دو ارسال موفق داشته است.

4. علیپور در این فصل لیگ قهرمانان فقط یک پاس گل داده و سوزوکی 4 پاس گل. در تعداد پاس های کلیدی اما رقابت نزدیک تر است: علیپور 13 و سوزوکی 14 پاس کلیدی داده اند. در عوض علیپور دو پنالتی هم گرفته اما سوزوکی نتوانسته پنالتی بگیرد. ضمن اینکه علیپور 6 بار در آفساید بوده و سوزوکی 9 بار.

5. در فاز تدافعی و در آیتم تکل برنده، عملکرد سوزوکی بهتر بوده چرا که او 9 تکل برنده داشته و علیپور 4 تا. در پوشش هم علیپور 6 بار و سوزوکی 10 بار موفق عمل نموده اند. در بلاک کردن توپ سوزوکی دو بار موفق بوده اما علیپور بلاکی نداشته اما در عوض در تعقیب توپ، علیپور 5 بر 4 از سوزوکی پیش است.

6. علیپور 173 پاس سالم داشته اما سوزوکی 239 پاس سالم ارسال نموده است. در دقت پاس، آمار علیپور 69.8 درصد و سوزوکی 73.1 درصد بوده. تعداد دریبل های موفق علیپور 12 و دریبل های موفق سوزوکی هم 8 تاست.

7. مهاجم پرسپولیس 16 بار از حریفان خطا گرفته اما سوزوکی 30 بار یعنی بیش از دوبرابر او. از طرفی علیپور کلا 13 خطا مرتکب شده اما سوزوکی 19 بار خطا نموده است. علیپور فقط یک کارت زرد گرفته اما سوزوکی 2 کارت زرد.

نتیجه این مقایسه می گردد اینکه علی علیپور را مهاجمی گلزن تر و تکنیکی تری بدانیم در حالی که سوزوکی بیشتر شبیه یک مهاجم مکمل عمل می نماید و در بازیسازی و یاری به خط میانی نقش فعال تری دارد. در واقع علیپور مهاجم نوک کاملی به نظر می رسد و از او بیشتر می توان انتظار گلزنی داشت اما در عوض یوما سوزوکی در گلسازی و فضاسازی برای هم تیمی هایش موفق تر بوده است.

2 – 470

منبع: ایران ورزشی

به "علیپور گلزن و تکنیکی، سوزوکی پاسورِ گلساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیپور گلزن و تکنیکی، سوزوکی پاسورِ گلساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید