منهای دربی: ما را دریابید

به گزارش وبلاگ طراحی من، هفته هشتم لیگ برتر فقط دربی سرخابی ها نیست. 7 بازی دیگر در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه روی پرده نمایش لیگ برتر خواهد آمد.

منهای دربی: ما را دریابید

به گزارش وبلاگ طراحی من ،همه نگاه ها به دربی است و قطعا تا 48 ساعت بعد از آن نیز همه پیگیر اتفاقات این بازی بزرگ خواهند بود اما فوتبال ایران در هفته هشتم بازی های دیگری هم دارد که می تواند جذاب باشد. هم زمان بازی تقابل مهم سرخابی ها، سپاهان در مسجد سلیمان به مهمانی تیم نفت این شهر می رود. سپاهان اکنون در صندلی سوم جدول قرار گرفته است اما چشم به تساوی سرخابی ها، یا شکست پرسپولیس از استقلال و باخت پدیده مقابل پارس جنوبی جم دوخته تا بعد از سال ها به صدر جدول باز گردد. سپاهان در لیگ هجدهم نتایج مطلوبی به دست آورده و به لحاظ گلزنی در صدر تمام تیم های حاضر در لیگ برتر قرار گرفته است. زرد پوشان خط آتشی رعب آور را تشکیل داده اند و با اتکا به این ویژگی می کوشند بار دیگر قهرمانی لیگ را به دست آورند.

گرچه نباید از همین پدیده که با شایستگی در صدر جدول قرار گرفته است، غافل بود. تیم یحیی گل محمدی ظرفیت های پنهانی دارد که بسیاری از مربیان لیگ برتر با آن آشنایی ندارند. بدون شک پدیده برای حفظ صدرنشینی وارد هفته هشتم خواهد شد وآن ها نیز دوست دارد سرخابی ها به تساوی برسند، یا استقلال برنده این بازی باشد و سپاهان هم امتیاز از کف بدهد تا احتمالا با کسب یک برد شیرین در جم فاصله امتیازی خود را با دیگر تیم ها افزایش دهند. حتما باید در این تقابل به پارس جم هم توجه داشت. تیمی که از فصل پیش تا به امروز چراغ خاموش جلو آمده و نتایج در خور توجهی به دست آورده است.

دراین میان تراکتورسازی تبریز نیز برای خودش محاسباتی دارد. تراکتوری ها در حالی که نتایج مناسبی به دست نیاورده اند، خود را مدعی پنهان جام هجدهم می دانند. بعد از جدایی عجیب توشاک که منجر سرمربیگری محمد تقوی شد، این تیم در مشهد نتیجه امیدوارکننده ای به دست آوردو با صدرنشین لیگ به تساوی رسید. تراکتور سازی اما صندلی ششمی را در خود شان خود نمی داند و در برنامه های کوتاه مدت خود به دنبال یک برد در خانه، یک تساوی در خانه حریف است تا آرام آرام به صدر جدول نزدیک گردد. محمد تقوی در تازه ترین اظهاراتش به حفظ ترکیبی که دربازی با پدیده به کار گرفت اشاره نمود. بدون شک اگر او بتواند از امتیاز میزبانی بهره بگیرد و 3 امتیاز به اندوخته های تراکتورسازی اضافه کند، صندلیش در تبریز محکم تر خواهد شد.

اما به احتمال زیاد یک بازی جذاب تر دیگر نیز روی پرده نمایش لیگ خواهد آمد. جایی که ذوب آهن شکست خورده در هفته قبل مقابل آبادانی ها قرار خواهد گرفت. این بازی برای امید نمازی که سایه اخراج را روی سر خود می بیند بسیار مهم است. ذوب آهن حقیقتا در فصل جاری نتایج خوبی به دست نیاورده و چنانچه به همین رویه ادامه دهد، مدیران این باشگاه در راس کادر فنی تغییراتی ایجاد خواهند کرد. از سویی صنعت نفت آبادان هم نگرانی سقوط دارد. آن ها در جدول صندلی چهاردهمی را در اختیار دارند و این منوال می تواند تهدیدی بزرگ برای آینده این تیم باشد.

نساجی و سایپا نیز در هفته هشتم مقابل هم قرار می گیرند. این بازی برای جواد نکونام بسیار پر اهمیت است. جواد مقابل دایی قرار می گیردو اگر بتواند مچ کاپیتان سابق خود در تیم ملی بخواباند فصل تازه ای در دوران مربیگری اش شروع نموده است. واقعیتی که درباره مربیگری نکونام در نساجی وجود دارد این است که تا کنون نتوانسته نتایج امیدوار کننده ای را رقم بزند اما بسیاری نساجی را تیمی می دانند که در نهایت در لیگ برتر خواهد ماند. موید این ادعا تساوی هفته قبل آن ها با استقلال بود.

از طرفی اما سایپا هم به مانند سپاهان و تراکتورسازی چشم به صندلی اولی پدیده دارد. علی دایی بعد از برد شاهکار هفته قبل به دنبال حداقل یک امتیاز از قائمشهر است تا امیدهایش برای بقا در دایره بالا نشین های جدول را زنده نگه دارد.

به بازی های هفته هشتم باید دیدار پیکان با سپیدرود را هم اضافه کرد. پیکان هفته پیش تقابل با صنعت نفت را به ناچار نیمه کاره به انتها برد. اما قطع به یقین کمیته انضباطی این تیم را برنده اعلام خواهد نمود. با این وجود مجید جلالی که تیم یکدست و نسبتا جوانی در اختیار دارد عمیقا به دنبال تداوم پیروزی ها است که سپیدرود به واسطه نتایج بسیار ضعیفی که در فصل هجدهم گرفته ظاهرا خوراک خوبی برای آن ها به حساب می آید. سپیدرود به رغم آنکه فوتبال نسبتا مطلوبی بازی می نماید اما عمیقا از نداشتن یک بازیساز و یک گلزن رنج می برد و بعید است که با این داشته ها شانسی برای بقا در لیگ داشته باشد.

برنامه بازی های هفته هشتم لیگ برتر

پنجشنبه 5 مهر

استقلال - پرسپولیس ، ساعت 18.30

نفت مسجد سلیمان - سپاهان اصفهان ، ساعت 20.30

جمعه 6 مهر

تراکتورسازی تبریز - استقلال خوزستان ، ساعت 17.40

ذوب آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان ، ساعت 18.15

نساجی مازندران - سایپا تهران ، ساعت 18.15

پارس جنوبی جم - پدیده مشهد ، ساعت 18.30

پیکان تهران - سپیدرود رشت ، ساعت 18.30

شنبه 7 مهر

فولادخوزستان - ماشین سازی تبریز ، ساعت 18.30

9-1

منبع: ایران ورزشی

به "منهای دربی: ما را دریابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منهای دربی: ما را دریابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید