کاش می شد جمال میرصادقی را تکثیر کرد

به گزارش وبلاگ طراحی من مراسم گرامیداشت جمال میرصادقی داستان نویس پیشکسوت و خالق آثاری همچون ادبیات داستانی و عناصر داستان عصر امروز یکشنبه 28 مرداد به همت خانه کتاب و در سرای کتاب این موسسه برگزار گردید.

کاش می شد جمال میرصادقی را تکثیر کرد

نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب در سخنانی گفت: خانه کتاب در طول ربع قرن فعالیت خود سعی نموده است خانه اهل قلم باشد و در همین راستا از سال 94 بزرگداشت مفاخر حوزه فرهنگ را آغاز نموده است و امروز در شانزدهمین برنامه عصر کتاب به تجلیل از جمال میرصادقی می پردازد.

وی درباره این نویسنده مطرح حوزه ادبیات داستانی توضیح داد: آقای میرصادقی با برگزاری کارگاه های مختلف و تربیت نسلی از داستان نویسان معاصر، به تنهایی یک دانشگاه است و کاش امکانش بود که او را در جامعه تکثیر می کردیم.

در ادامه مریم حسینی استاد زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهراء در سخنانی نقد داستان و نویسندگی را دو ویژگی اصلی جمال میرصادقی برشمرد و انتشار کتاب ادبیات داستانی را اتفاقی مهم عنوان نمود و گفت: این کتاب در حالی منتشر شد که هنوز در دهه های 60 و 70، کتابهای زیادی درباره نقد داستان و ادبیات داستانی منتشر نگردیده بود.

وی بااشاره به اینکه جمال میرصادقی خود را به عنوان نویسندگان دوره دوم داستان نویسی در ایران می داند، اعلام کرد: بیشتر آثار داستان نویسی میرصادقی که نزدیک به 6 دهه است که منتشر می شوند، تم رئالیستی دارند و در واقع او داستان مردم را نوشته است و مکتب داستان نویسی او، مکتب نویسندگان تهران است. او نویسنده ای از مردم است و برای آنها می نویسد.

در ادامه مریم طاهری مجد داستان نویس هم به قرائت دل نوشته ای در مورد میرصادقی پرداخت و سپس احمد سوری رئیس انجمن داستان نویسی تهران و مترجم در سخنانی گفت: من همین الان در کلاس هایم اولین کتابی که معرفی می کنم، عناصر داستان از جمال میرصادقی است.

وی اضافه نمود: دوران جوانی مان با خواندن کتابهای میرصادقی گذشت و امیدوارم نفس او بر سر ادبیات او همچنان پایدار و مانا باشد.

همچنین شهرام اقبال زاده، داستان نویس در سخنانی از جمال میرصادقی به عنوان نویسنده ای که دور از حاشیه، جنجال و تنگ نظری است، یاد کرد و گفت: اولین کسی که کار تدوین سیر داستان نویسی ایران را به صورت طبقه بندی گردیده، انجام داد، جمال میرصادقی بود؛ او از اسطوره و افسانه، از افسانه به قصه و از قصه به داستان رسیده است.

در این مراسم همچنین حسن زاده مدیر انتشارات مروارید از صدور مجوز کتابی تازه از جمال میرصادقی بعد از 10 سال اطلاع داد و البته بدون اعلام نام این اثر از مدیر اداره کتاب کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همراهی در این زمینه، قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاش می شد جمال میرصادقی را تکثیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاش می شد جمال میرصادقی را تکثیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید