زیر سؤال رفتن سیستم کنترل پرواز 737 مکس

به گزارش وبلاگ طراحی من، بوئینگ باید سیستم کنترل پرواز 737 مکس را به طور کامل بازطراحی کند.

زیر سؤال رفتن سیستم کنترل پرواز 737 مکس

به گزارش وبلاگ طراحی من، این جمله را خلبان هایی که به فرایند توصیه شده توسط بوئینگ حین پرواز عمل نموده اند؛ می گویند.

گزارش جدید از جعبه سیاه نشان می دهد خلبان پرواز 302 اتیوپی نه یک بار بلکه چند بار از دفترچه راهنمای بوئینگ استفاده نموده تا دماغه هواپیما را بالا نگه دارد، اما بی فایده بوده و پایان هواپیما با مخ به زمین می خورد.

همچنین فاش شده است که رگلاتورهای هوایی آمریکا و اروپا از بی نظمی در پرواز به دلیل باگ روی نرم افزار MCAS مطلع بوده اند. بدین ترتیب سرتیفیکیشن امنیت پرواز بوئینگ 737 مکس توسط خلبان ها زیر سؤال رفته است.

از سوی دیگر هم زمان، کارشناسان هوایی آمریکایی ادعا کردند پرنده یا شیء خارجی عامل خرابی سنسور زاویه حمله در بوئینگ 737 مکس اتیوپی بوده که سقوط آن منجر به کشته شدن 157 نفر شد.

ای بی سی نیوز به نقل از دو منبع مطلع که قطعاً آمریکایی هستند از خرابی سنسور زاویه حمله نام برده و ادعا نموده اند که خرابی در اثر برخورد پرنده یا شیء خارجی هنگام تیک آف اجرا شده است.

اما مقامات اتیوپیایی هرگونه خرابی بر اثر برخورد پرنده یا شیء خارجی / FOD را رد نموده و همچنین فرضیه کم تجربگی خلبان های پرواز 302 را نیز رد نموده اند.

اتیوپی می گوید تیک آف به صورت عادی و نرمال اجرا شده و خلبان تا آخرین ثانیه سعی نموده جلوی پایین آمدن دماغ هواپیما را بگیرد و سیستم سقوط را نیز غیرفعال نموده، اما هواپیما با مخ به زمین خورده است!

بدین ترتیب کارشناسان آمریکایی وابسته به بوئینگ، بدون ذکر نام قصد دارند تا گناه را از گردن خود برداشته تا هم فروش بوئینگ 737 مکس ادامه پیدا کند و هم اعتبار بوئینگ از بین نرود، اما چنین اظهار نظرات مغرضانه ای هم باعث خشم مقامات اتیوپیایی شده و هم باعث اعتبار افزایی بوئینگ نشده است.

مقامات هوایی اتیوپی نیز تأکیددارند که خلبان مهارت کافی را داشته و سیستم بوئینگ 737 مکس دچار نقص فنی ذاتی بوده که باعث سقوط هواپیما شده است.

5656

منبع: خبرآنلاین

به "زیر سؤال رفتن سیستم کنترل پرواز 737 مکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر سؤال رفتن سیستم کنترل پرواز 737 مکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید