شیائومی خودروی برقی می سازد، رقبای شیائومی چه شرکت هایی هستند؟

به گزارش وبلاگ طراحی من، کمپانی شیائومی قرارداد همکاری را با کمیته اجرایی اقتصاد و فناوری پکن برای ساخت کارخانه خودروسازی امضا کرد. طبق بیانیه ای که روز شنبه اعلام شد، شیائومی که تا به امروز در زمینه ساخت گوشی های هوشمند فعالیت داشته است، رسما قرار همکاری را برای فراوری اتومبیل در پکن منعقد کرد.

شیائومی خودروی برقی می سازد، رقبای شیائومی چه شرکت هایی هستند؟

شیائومی آخرین شرکت فناوری است که به حوزه تازه ماشین های برقی چین پیوسته است. این کمپانی در ماه مارس سال جاری وعده داد که در طول ده سال آینده 10 میلیارد دلار در بخش ماشین های برقی سرمایه گذاری کند. شش ماه بعد این کمپانی ثبت تجاری بخش ماشین های برقی خود را تکمیل کرد. ماشین برقی شیائومی نقطه عطفی برای ورود این کمپانی به بخش خودروسازی است.

مقدار فراوری

طبق گزارش CGTN کارخانه تازه توانایی فراوری 300 هزار خودرو برقی در سال را خواهد داشت. این کارخانه در دو فاز مختلف ساخته می گردد. شیائومی بعلاوه بخش های فروش تحقیقات خود را در آژانس توسعه اقتصادی چین راه اندازی خواهد نمود. در بیانیه روز شنبه، مدیر عامل این کمپانی پیش بینی کرد کارخانه تازه تا سال 2024 به فراوری انبوه برسد. شیائومی در گزارش اقتصادی مربوط به سه ماه سوم سال خود نشان داد که این کارخانه با بیش از 500 نفر نیرو به آرامی در حال پیشروی است.

در دهه گذشته چین به بزرگترین بازار خودروهای برقی تبدیل شده است. مساله ای که بسیاری از کمپانی های بومی و خارجی را برای ورود به این حوزه جذب می نماید. علاوه بر شیائومی خودروسازهای برقی دیگری همانند NIO و Xpeng و کمپانی های خارجی مانند تسلا درحال افزایش ظرفیت فراوری خود در چین هستند.

بر اساس آمار انجمن خودروسازان چینی، فروش خودروهای برقی در ده ماه اول سال 2021، 2/54 میلیون دستگاه بود. رقمی که نسبت به سال گذشته 180 درصد افزایش یافت. این انجمن پیش بینی کرد که فروش این خودروها تا خاتمه سال می تواند به سه میلیون دستگاه برسد.

منبع: تجارت نیوز

به "شیائومی خودروی برقی می سازد، رقبای شیائومی چه شرکت هایی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی خودروی برقی می سازد، رقبای شیائومی چه شرکت هایی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید