فاز اول پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد آماده بهره برداری است

به گزارش وبلاگ طراحی من، فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در گفت وگویی با خبرنگار خبرنگاران در لرستان، درباره کمّ وکیف شرایط کتابخانه های عمومی استان، از بازگشایی کتابخانه حضرت مهدی (عج) خرم آباد در آینده نزدیک اطلاع داد.

فاز اول پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد آماده بهره برداری است

وی گفت: این کتابخانه به علت عدم استحکام لازم از سال 1395 تعطیل بود و خوشبختانه علی رغم اعتبارات محدود استانی با یاری خیّرین و با ظرفیت های موجود مقاوم سازی شده و مراحل انتهای خود را طی می نماید و در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان اضافه کرد: با توجه به اینکه منطقه گلدشت خرم آباد تراکم جمعیت بالایی دارد و در مقابل، فضاهای فرهنگی مانند سرای محله یا فرهنگ سرا در این منطقه وجود ندارد، وجود این کتابخانه می تواند یاری خوبی برای افراد و علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.

افتتاح کتابخانه شهید باهنر بروجرد در صورت تحویل از طرف مجریان طرح

طهماسبی بعلاوه گفت: بالغ بر یک میلیارد تومان تجهیزات برای کتابخانه شهید باهنر بروجرد و کتابخانه روستایی دینارآباد این شهر تخصیص داده شده و منتظر تحویل پروژه ها از طرف مجریان پروژه (اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و اداره کل راه و شهرسازی لرستان) هستیم.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان، به محض تحویل این پروژه ها از طرف مجریان آنها، چیدمان لازم، انجام و این دو کتابخانه عمومی هم افتتاح خواهند شد.

فاز اول کتابخانه مرکزی خرم آباد آماده بهره برداری است

طهماسبی حرکت عمرانی و فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: فاز اول کتابخانه مرکزی خرم آباد شامل کتابخانه، سالن مطالعه، بخش نابینایان، ناشنوایان، کلاس های مربوط به کتابخانه ها رو به اتمام است.

بعلاوه به گفته وی، فاز دوم پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد هم -که شامل پارکینگ و طبقات زیرزمین است- 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و افتتاح کل پروژه و یا فاز اول کتابخانه به تنهایی، بستگی به نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان اضافه کرد: به طور میانگین در هر شهرستان یک پروژه در دست اجرا داریم و کتابخانه درجه 2 شهرستان پلدختر هم مراحل انتهایی خود را طی می نماید.

وی در انتها اسم کرد: امیدواریم که با اضافه شدن زیرساخت های مناسب برای توسعه فرهنگی و ترویجِ فرهنگ مطالعه، دغدغه ای که ما برای سرانه مطالعه داریم، رفع یا حداقل کمتر گردد.

انتظار داریم شهرداری خرم آباد در دوره نو فعالیت خود، سهم نیم درصدی کتابخانه ها را بدهد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان با اشاره به خروجی جلسه اخیر خود با اعضای شورای شهر خرم آباد، اسم کرد: سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از عایدی شهرداری بر اساس قانون، مهم ترین منبع عایدیی کتابخانه های عمومی به اسم یک نهاد عمومی غیردولتی بوده که این انتظار می رود در دوره نو فعالیت شورای اسلامی شهر و بعلاوه مدیریت نو شهرداری خرم آباد، سهم نیم درصد با مساعدت بیشتر پرداخت گردد.

برگزاری جشنواره رضوی در لرستان

فرشته طهماسبی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و شناساندن فرهنگ رضوی و بهره مندی از سیره پاک ائمه اطهار به ویژه هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی بن موسی الرضا (ع) به وسیله مطالعه سیره ایشان در سطح کتابخانه های عمومی و در استان لرستان هم برگزار شده است.

وی اضافه کرد: یازدهمین دوره این جشنواره در سال 1400 با برگزاری در گروه های سنی مختلف و درنظرگیری بخش های متنوع و مجذوب نماینده و راه اندازی پویش های کتابخوانی ویژه فرهنگ رضوی و مهدوی در حال اجرا است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان اضافه کرد: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی در بستر الکترونیک با ارائه شش اسم کتاب برای سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال تا آبان ماه سال 1400 برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند با مطالعه منابع مرتبط، در قالب های نقاشی، پویش کتاب، داستان کوتاه، شعرسرایی، قصه گویی، موشن گرافی، فیلم کوتاه، انیمیشن، خط نوشته، پوستر و هم انتشار منابع مرتبط با موضوع جشنواره، تهیه و به صورت الکترونیکی در سامانه مسابقات الکترونیکی کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت نمایند.

هفته کتاب با برنامه های متعدد برگزار می گردد

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان اضافه کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان ها و شرایط ویژه کرونایی حاکم بر جامعه برنامه های متعددی جهت هرچه باشکوه تر برگزارکردن هفته کتاب در آبان ماه در نظر گرفته شده است که برنامه ها و زمان بندی آنها هم به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فاز اول پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد آماده بهره برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز اول پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد آماده بهره برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید