مریوان دارای ظرفیت های متعددی در حوزه گردشگری است

به گزارش وبلاگ طراحی من، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مریوان دارای ظرفیت های متعددی در حوزه گردشگری است.

مریوان دارای ظرفیت های متعددی در حوزه گردشگری است

اسماعیل احمدی در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان اظهار کرد: مریوان از معدود شهرهایی است که انواع گردشگری از جمله گردشگری فرهنگی، مذهبی، سلامت، طبیعی، تجاری، ورزشی، کشاورزی و ... را در کنار هم دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان اضافه نمود: این شهرستان یکی از منطقه ها زیبای گردشگری در غرب کشور بشمار می رود که علاوه بر داشتن طبیعت بی نظیر و مردمانی باصفا و مهمان نواز، بواسطه وجود دریاچه زریبار همیشه مقصد مسافران و گردشگران زیادی از سراسر ایران و دنیا است.

او با اشاره به آمار بالای ورود مسافران و گردشگران به این شهرستان در ایام نوروز سال جاری اعلام کرد: در این بازه زمانی بیش از 200هزار نفر در مراکز اقامتی دارای مجوز این شهرستان اقامت داشتند.

احمدی با تاکید بر قابلیت های کم نظیر این شهرستان در عرصه صنایع دستی گفت: ثبت مریوان به عنوان شهر دنیای کلاش اقدامی ارزشمند بود که توانست موجب معرفی بیشتر، ماندگاری و حمایت از هنرمندان این رشته گردد.

سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان را یک مزیت فرهنگی و گردشگری برای استان نام برد و اضافه نمود: کردستان و بطور خاص مریوان در زمینه های فرهنگی و هنری کاملا شناخته شده است و این مهم می تواند فرصتی مناسب برای شناساندن ظرفیت های این شهر به دنیا باشد.

او اعلام کرد: شهرستان مریوان بواسطه وجود بقاع متبرکه و یکی از مقاصد اصلی کاروان های راهیان نور، می تواند به عنوان قطب گردشگری مذهبی معرفی گردد.

احمدی یادآور شد: ظرفیت های بالای مریوان شایسته معرفی در دنیا و مستلزم نگاه و دید وسیع از سوی مسئولان کشور و استان است که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب در راستای توسعه و پیشرفت این شهرستان گامی مثبت برداریم.

منبع: همگردی

به "مریوان دارای ظرفیت های متعددی در حوزه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مریوان دارای ظرفیت های متعددی در حوزه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید