نافرجامی های اچ تی سی در سالی که گذشت

به گزارش وبلاگ طراحی من، 2016؛ سالی نافرجام برای اچ تی سی

شرکت تایوانی اچ تی سی که در سال 1997 تاسیس شد، در ابتدا به ساخت لپ تاپ روی آورد. این کمپانی یک سال بعد از فعالیت وارد بازار تلفن های هوشمند شد و به ساخت و توزیع انواع و اقسام گوسی به ویژه از نوع لمسی روی آورد.

نافرجامی های اچ تی سی در سالی که گذشت

در پی همین موضوع، اچ تی سی 10 را می توان برترین گوشی هوشمندی دانست که کمپانی تایوانی پیروز به ساخت آن شده است. با این وجود به نظر می رسد سال 2016 برای کمپانی اچ تی سی آن چنان جالب طی نشد. با وبلاگ طراحی من همراه باشید:

با وجود مسائلی که برای گلکسی نوت 7 پیش آمد، انتظار می رفت فروش محصولاتی مانند اچ تی سی 10 بیشتر گردد؛ اما به نظر می رسد کمپانی اچ تی سی فروش کمتری در سال 2016 نسبت به سال 2015 داشته است. بعلاوه فروش اچ تی سی 10 نسبت به آنچه کمپانی تایوانی در نظر داشت، کمتر بوده است.

کمپانی اچ تی سی در سال 2015 توانسته بود 18 میلیون گوشی به فروش برساند؛ اما با افت فروش محصولات اچ تی سی در بازار ایالات متحده آمریکا، چین و اروپا، انتظار می رود این کمپانی در سال 2016 به مجموع فروش 10 الی 12 میلیون تلفن هوشمند برسد.

با مشاهده این ارقام می توان این ادعا را بیان کرد که اچ تی سی در سال 2016 با افت فروش 33 الی 44 درصدی روبرو شد. یکی از علت های این اتفاق را می توان عملکرد ضعیف اچ تی سی در ایالات متحده آمریکا دانست. کمپانی تایوانی از نظر استراتژ ی های بازاریابی با مسائل زیادی دست به گریبان است.

علاوه بر آن ظاهرا کمپانی در حال کار روی واقعیت مجازی و هدست اچ ت ی سی وایو است که توانسته سود خوبی برای کمپانی به همراه بیاورد. زمانی که پیش خرید این محصول در سه ماهه اول سال 2016 آغاز شد، اچ تی سی توانست تنها در 15 دقیقه آغازین این پیش خرید به فروش 12 میلیون دلاری برسد.

این در حالی است که هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو نیز یک محصول بالارده و گران قیمت به شمار میرود که دارای برچسب قیمت 799.99 دلاری است؛ بنابراین تمرکز بر هدست واقعیت مجازی و فراوری محتوای مخصوص آن برای کمپانی تایوانی سودآورتر از تجارت تلفن های هوشمند به نظر می رسد.

انتظار می رود در سال 2017 نیز به علت کاهش بیشتر فروش محصولات اچ تی سی در چین، شاهد افت فروش تلفن های هوشمند این کمپانی نسبت به سال قبل باشیم. البته این شرایط تنها در حالی تغییر می نماید که کمپانی بتواند محصولات قابل توجهی معرفی نموده و بعلاوه در سیاست های بازاریابی خود تحولاتی به وجود آورد.

اچ تی سی میخواهد 23 دی کنفرانس خبری برگزار و از محصولات تازه خود رونمایی کند. البته این زمان برای رونمایی از اچ تی سی 11 کمی زود به نظر می رسد و بعلاوه احتمال اینکه تنها شاهد رونمایی از تلفن هوشمند میان رده اچ تی سی ایکس 10 باشیم نیز بسیار کم است.

در هر صورت باید صبر کرد و دید که آیا کمپانی تایوانی می تواند فرایند افت فروش محصولاتش را متوقف سازد یا نه؟!

منبع: الی گشت

به "نافرجامی های اچ تی سی در سالی که گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نافرجامی های اچ تی سی در سالی که گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید