گام عملی شرکت مخابرات در راستای حمایت از تولیدات داخلی

به گزارش وبلاگ طراحی من، تهران- خبرنگاران- گسترش همکاری با تامین کنندگان داخلی تجهیزات شبکه و انتقال بدون استفاده از مشاوران خارجی، از جمله اقداماتی است که شرکت مخابرات در سال 97 به آن ها جامه عمل پوشانده و گام مهمی در تحقق شعار حمایت از تولیدات داخلی برداشته است.

گام عملی شرکت مخابرات در راستای حمایت از تولیدات داخلی

به گزارش وبلاگ طراحی من، رئیس شرکت مخابرات ایران با اعلام این که قصد حمایت از تولیدات داخلی را دارد، به عنوان اولین برنامه مدیریت کلان شرکت در سال97، رویکرد متفاوتی را در انتخاب مشاوران و تامین کنندگان تجهیزات مخابراتی برگزید و این روند را تا خاتمه سال 97 ادامه داد.

این نگاه متفاوت منجر به اتفاقات خوبی شد و دستاوردهای زیادی را به همراه داشت که از بین آن ها می توان به این موارد اشاره نمود.

- بهبود روینمودهای عملیاتی و اجرایی

- شناسایی و مدیریت یکپارچه دارایی در سطح کشور

- تفکیک کامل ترافیک در سراسر کشور

- رسیدن به ظرفیت 55 ترابیت بر ثانیه در شبکه انتقال

- رسیدن به سهم 25درصدی ترافیک داخلی

- رسیدن به 2600 ترابایت در ترافیک روزانه

- نظارت متمرکز به وسیله راه اندازی NOC مرکزی

- تخلیه قانونی خطوط و ظرفیت سازی

- رسیدن به 97 درصد حداقل شاخص کیفیت شبکه

- استفاده حداکثری از ظرفیت تلفن ثابت و زیرساخت IT

علاوه بر این ها، وجود ارتباط تلفنی ثابت در 1245 شهر،37 میلیون و 430هزار تلفن ثابت منصوبه و 51 هزار و 402 روستای دارای ارتباط، 7میلیون و 579 هزار و 895 باند پهن منصوبه و 5 میلیون و 201هزار و251 باند پهن (ADSL ,VDSL) بهره برداری شده، سهم 54/6 درصدی در حوزه ای دی اس ال ،14هزار و 572 روستای متصل به اینترنت (ADSL)، ظرفیت سازی درحوزه FTTH معادل یک میلیون و763 هزار و 889 که61 هزار و 39 سرویس آن دایر است، 245هزار و760 پورت منصوبه و 134هزار و 974پورت بهره برداری شده، از دیگر دستاوردهای شرکت مخابرات در سال 97 است.

**چهار محور کلیدی شرکت مخابرات

شرکت مخابرات بر اساس سیاست های کاری اش در سالی که گذشت، اقدامات و پروژه های کلیدی را در چهار محور توسعه بازار و محصول (مانند سرویس های فیبر نوری منازل و خدمات محتوایی و ویدئویی، تلفن ثابت، توسعه خدمات روستایی، بیت استریم)، تحول در شبکه و فناوری اطلاعات (مانند توسعه شبکه در لایه های کر، انتقال و دسترسی، یکپارچه سازی زیرساخت های فناوری اطلاعات، استفاده از توان داخلی) افزایش بهره وری و مدل عملیاتی (مانند کنترل هزینه ها، نظام های کنترلی و مدیریتی، توسعه ترافیک داخلی، استفاده بهینه از دارایی های غیرمولد) و توجه به سرمایه انسانی را کلید زد و هم چنان آن ها را ادامه می دهد.

** عملکرد معاونت ها و حوزه های ستادی شرکت مخابرات ایران

ثبت لوگوی شرکت مخابرات ایران پس از 66سال، مدیریت یکپارچه تبلیغات به صورت کشوری با کاهش هزینه ها، پرهیز از موازی کاری، انجام نظرسنجی ها برای ارایه راه حلهای مناسب در جهت پیشبرد اهداف شرکت، کسب مقام نخست شرکت مخابرات ایران در رتبه بندی 500شرکت برتر در بین اپراتورهای ارتباطی، کسب رتبه اول در جشنواره تبلیغات در ایران در سال 97-96، حضور فعال در نمایشگاه تلکام 2018 تهران و اخذ رتبه دوم در میان شرکت های حاضر، از جمله دستاوردهایی است که معاونت ها و حوزه های ستادی شرکت مخابرات در یک سالی که گذشت، کسب نموده اند.

معاونت تجاری شرکت مخابرات ایران نیز عملکرد قابل قبول و مناسبی داشت که از جمله آن ها می توان به ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات به سایر دستگاه های خدماتی، افزایش میزان و تغییر مدل همکاری با سایر دارندگان پروانه اپراتوری، تدوین طرح های بازاریابی و فروش در حوزه مشتریان خانگی و تجاری، توسعه محصولات ارزش افزوده به وسیله همکاری با سایر شرکای تجاری و استارتاپ ها اشاره نمود.

در معاونت راهبرد و توسعه کسب و کار نیز اتفاقاتی به توضیح زیر رخ داد:

- تدوین و ابلاغ برنامه سال 97 مناطق و بودجه سرمایه ای مناطق با رویکرد تطابق منابع و مصارف برای نخستین بار

- طراحی و پیاده سازی نظام جامع مدیریت عملکرد

- توسعه داشبوردهای مورد احتیاج پایش مناطق و معاونت های ستادی

- طراحی و پیاده سازی داشبورد کنترل اقدامات در سطح مناطق و معاونت های ستادی و معین میزان جوابگو بودن هر حوزه

- تدوین اظهارنامه ارزیابی سازمان تنظیم مقررات و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط

- طراحی و استقرار سیستم های رسیدگی به شکایات و رضایت سنجی مشتریان (10004و10002ISO)

**معاونت شبکه

وظیفه اصلی معاونت شبکه (ICT) شبکه مخابرات کمک رساندن به مدیر منطقه تهران در جهت تدوین خط مشی توسعه، پشتیبانی فنی، سوئیچ، ADSL، پهنای باند، تغذیه نیرو و سیستم های انتقال، دیتا و FTTH مراکز مخابراتی است.

در سالی که گذشت در این معاونت نیز اتفاق زیادی رقم خورد که از جمله آن ها می توان به برگردان شبکه GSM-WLL به روی شبکه همراه اول (در 8 استان برگردان اجرا شده، 9 استان در مرحله برگردان)، توسعه اینترنت پر سرعت روستائی در پنج هزار روستا، توسعه 400هزار پورت تلفن در قالب طرح های FTTX، جایگزینی 400 دستگاه سوئیچ کم ظرفیت، توسعه350هزار خطوط پر سرعت، توسعه وای فای عمومی در 10 استان و 127 سایت عملیاتی شده، تجمیع ترافیک اینترنت درنواحی پنج گانه کشور (تهران، تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان)، کاهش نقاط اتصال از66 نقطه به 5 نقطه و رشد360 درصدی، توسعه شبکه های انتقال استانی در 21 استان با ظرفیت کل بالغ بر 25ترابیت برثانیه و عقد قرارداد با تولیدکنندگان داخلی این حوزه برای توسعه 14استان دیگر اشاره نمود.

**مرکز مانیتور

مرکز مانیتورینگ متمرکز شبکه و سرویس، یکی دیگر از دستاوردهای شرکت مخابرات در سال 97 است. هدف از تشکیل این مرکز، ایجاد سامانه های متمرکز و یکپارچه جهت پایش عناصر شبکه، پایش پارامترهای کیفی سرویس های موجود از جمله سیستم پشتیبانی عملیات (OSS)، سامانه سنجش کیفیت سرویس باند پهن، سامانه پایش کیفیت سرویس صوت، سامانه مدیریت پهنای باند مصرفی استان ها، سامانه مانیتورینگ شبکه انتقال و سوئیچ های PSTN موجود در سطح شرکت بود.

مجموعه این سامانه ها، همراه سیستم های مانیتورینگ مربوط به تمامی پروژه های جدید در یک مرکز جامع به نام مرکز عملیات شبکه (NOC)شرکت مخابرات ایران راه اندازی شد.

**معاونت فناوری اطلاعات

معاونت فناوری اطلاعات در سالی که گذشت نیز عملکرد خوبی از خود نشان داد که در ادامه به گوشه ای از آن ها اشاره نموده ایم.

- یکپارچه و متمرکز نمودن CRM تلفن ثابت و FTTH سی و یک استان با بکارگیری راه حل ایرانی

- یکپارچه و متمرکز نمودن سیستم صدور صورتحساب تلفن ثابت سی و یک استان با بکارگیری راه حل ایرانی

- مهاجرت سیستم اکانتینگ متمرکز DSL/FTTH منطقه تهران با بیش از یک میلیون مشترک از سیستم خارجی به سیستم ایرانی

- یکپارچه و متمرکز نمودن اکانتینگ DSL/FTTH و CRM DSL/FTTH سی استان با راه حل داخلی

- پیاده سازی سیستم متمرکز CRM وای فای عمومی مخابرات ایران و CRM و صدور صورتحساب سرویس های تجاری مخابرات ایران در سی و یک منطقه با پیمانکاران داخلی

- پیاده سازی اکانتینگ متمرکز ترافیک بین الملل، ترافیک داخل و ترافیک پیغام رسان ها و نمایش لحظه ای به مشترکین باندپهن

- پیاده سازی سیستم متمرکز CRM تلفن VOIP با پروتکل SIP با پیمانکاران داخلی

- یکپارچه گی سیستم ثبت خرابی به وسیله شماره تلفن 20117 با امکان گزارش گیری متمرکز در سی و یک استان با راه حل ایرانی

- یکپارچه گی سیستم پرداخت قبض به وسیله شماره تلفن 2000 با امکان گزارش گیری متمرکز در سی و یک استان با راه حل ایرانی

علمی**9207**1485

منبع: ایرنا

به "گام عملی شرکت مخابرات در راستای حمایت از تولیدات داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام عملی شرکت مخابرات در راستای حمایت از تولیدات داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید