برنامه گوگل برای اخراج هزاران کارمند در سال آینده

به گزارش وبلاگ طراحی من، گوگل ممکن است از سال آینده 10000 کارمند با عملکرد ضعیف را اخراج کند.

برنامه گوگل برای اخراج هزاران کارمند در سال آینده

گوگل یکی از معدود شرکت هایی است که از ابراز تصمیم خود برای کاهش تعداد کارکنانش در امسال طفره رفته؛ اما ممکن است این شرایط به زودی تغییر کند.

یک گزارش رسانه ای مدعی شده است که فشار برای بهبود بهره وری کارکنان گوگل، این شرکت را مجبور می نماید در تصمیمات خود تتازه نظر کند.

اخیراً گزارش شده است که آلفابت - شرکت مادر گوگل - در حال پیاده سازی یک سیستم مدیریت عملکرد تازه است که به رهبران و مدیران این تیم یاری می نماید تا بینشی از کارمندان ضعیف داشته باشند و احتمالا آن دسته از کارمندان ضعیف که تعداد آن ها به 10000 می رسد، از شرکت اخراج خواهند شد.

این گزارش ادعا نموده است که این اتفاق ممکن است در اوایل سال آینده بیفتد. سیستم رتبه بندی تازه که گوگل در ماه می بیان کرد، به مدیران یاری می نماید تا از پرداخت پاداش و جوایز سهام به کارکنان با عملکرد پایین اجتناب نمایند. سیستم تازه بعلاوه درصد کارکنانی را که می توانند امتیاز بالا دریافت نمایند را کاهش می دهد.

بر اساس سیستم تازه، از مدیران خواسته شده است تا 6 درصد از کارکنان یا تقریباً 10000 نفر را از نظر تأثیرگذاری بر کسب و کار با عملکرد پایین ارزیابی نمایند.

اگر گوگل با اخراج 10000 کارمند خود عمل کند، به صف شرکت هایی مانند آمازون، متا، فیس بوک و توئیتر خواهد پیوست که در چند هفته گذشته هزاران کارمند خود را از دست داده اند.

گزارش ها نشان می دهند که آمازون اخیراً حدود 10000 کارمند خود را اخراج نموده، متا بعلاوه 11000 کارمند را برای حفظ ترازنامه شرکت اخراج نموده و تعداد کارکنان توئیتر با 7500 نفر اکنون به 2300 نفر کاهش یافته است.

منبع: الیوم السابع

وبلاگ طراحی من علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برنامه گوگل برای اخراج هزاران کارمند در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه گوگل برای اخراج هزاران کارمند در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید