تخریب و غارت موزه ملی الجزایر در جریان اعتراضات اخیر

به گزارش وبلاگ طراحی من، غارت موزه ملی الجزایر

قدیمی ترین موزه الجزایر که برخی از ارزشمندترین آثار هنری را در خود جای داده، در جریان اعتراض های اخیر این کشور ویران شده و به غارت رفته است. بر اساس گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت فرهنگ الجزایر با صدور بیانیه ای گفت که سودجویان با سوء استفاده از اعتراض های هزاران نفری، به موزه ملی آثار باستانی و هنرهای اسلامی الجزایر که در سال 1897 تاسیس شده بود، حمله کردند. در این بیانیه گفته شده که بخشی از این موزه مورد دستبرد و غارت قرار گرفته که موجب سرقت آثار هنری شده و بخش هایی از آن نیز به آتش کشیده شده است. علاوه بر این بسیاری از اسناد و مدارک موجود در موزه هم از بین رفته است. با خبرنگاران همراه شوید تا در مورد خبر غارت موزه ملی الجزایر بیشتر بخوانیم.

تخریب و غارت موزه ملی الجزایر در جریان اعتراضات اخیر

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

وزارت فرهنگ الجزایر همچنین در بیانیه خود یادآور شد که ماموران آتش نشانی با اعزام به محل موزه، از گسترش شعله های آتش جلوگیری کردند و نیروهای پلیس نیز پیروز شدند یک شمشیر را که از زمان فتح الجزایر توسط نیروهای فرانسوی در اوایل قرن نوزدهم باقی مانده بود از مهاجمان غارت موزه ملی الجزایر پس بگیرند. مسئولان پلیس الجزایر تحقیقات خود را برای شناسایی و بازداشت عاملان این حمله و خرابکاری آغاز کرده اند. تدابیر امنیتی نیز در داخل و اطراف موزه تشدید شده است. طبق اعلام وزارت فرهنگ الجزایر، جنایتکاران پیش از این نیز روز اول مارس که الجزایر صحنه تظاهرات گسترده بر ضد بوتفلیقه بود، تلاش کردند به بخش های باستانی موزه وارد شوند.

الجزایر در روزهای اخیر صحنه ناآرامی و اعتراض به تصمیم عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری این کشور برای نامزدی مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری است. اعتراض ها به درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس منجر شده و پلیس برای متفرق کردن تجمع کنندگان از گاز اشک آور و نارنجک های گیج کننده استفاده کرده است. وزارت فرهنگ الجزایر با انتشار بیانیه ای که یک نسخه از آن در اختیار مطبوعات قرار گرفت، حمله معترضان به موزه آثار باستانی و هنرهای اسلامی الجزایر را به عنوان یک جنایت آشکار بر ضد میراث تاریخی الجزایر که مراحل متعدد و مهم تاریخ مردمی الجزایر را منعکس کرده است، محکوم کرد. طبق بیانیه وزارت فرهنگ الجزایر، جنایتکاران روز شنبه از حضور جمعیت تظاهر کننده معترض که به طور مسالمت آمیز خیابان های مرکزی پایتخت را اشغال کرده بودند، سوء استفاده کرده و با غارت موزه ملی الجزایر باعث از بین رفتن این بنای تاریخی شدند.

در غارت موزه ملی الجزایر بخشهایی از موزه تخریب شد، برخی اشیاء تاریخی به سرقت رفت، برخی اسناد و فهرست ها تخریب شد و علاوه بر این دفاتر اداری موزه نیز به آتش کشیده شد. این موزه که در جریان اشغال الجزایر از سوی نیروهای فرانسوی تاسیس شد، یکی از قدیمی ترین موزه های قاره آفریقا است که بیش از دو هزار و 500 سال تاریخ و هنر این کشور را در خود جای داده است. الجزایر از سال 1830 تا 1962 تحت اشغال بوده و در استعمار فرانسه قرار داشت.

منبع: الی گشت

به "تخریب و غارت موزه ملی الجزایر در جریان اعتراضات اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب و غارت موزه ملی الجزایر در جریان اعتراضات اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید