فراوری انواع لوله های مقاوم به خوردگی صنعت نفت با دستگاهی ایرانی

به گزارش وبلاگ طراحی من، دستگاه فلوفرم ایران ساخت، قابلیتی ایجاد نموده است تا فراوری انواع لوله های مقاوم به خوردگی صنعت نفت در داخل کشور ممکن گردد.

فراوری انواع لوله های مقاوم به خوردگی صنعت نفت با دستگاهی ایرانی

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ طراحی من به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،مهدی وطنی مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی ایده پردازان وطن از اهمیت این دستگاه برای صنایع نفت و خطوط انتقال گفت و ادامه داد: با تکیه به دانش فنی و تجربه گروه های تخصصی توانایی فراوری دستگاه های فلوفرم در داخل کشور مهیا شد و اکنون بزرگ ترین دستگاه فلوفرمینگ دنیا در این شرکت ساخته شده است.

این دستگاه غول پیکر با وزنی بالغ بر 200 تن، قادر به فراوری لوله ها و سیلندرهای جدار نازک دقیق بدون درز تا قطر 2100 میلیمتر و طول 12 هزار میلیمتر است. بعلاوه این ماشین تنها دستگاه فلوفرمینگ چهار غلتکه در ایران است.

فراوری انواع لوله های مقاوم به خوردگی

دست یابی به فناوری فلوفرمینگ فعالان فناور شرکت ایده پردازان وطن را قادر ساخته است تا به فراوری انواع لوله های مقاوم به خوردگی در صنعت نفت که در حال حاضر به صورت کامل وارد می گردد، بپردازد و بدین ترتیب بخشی از احتیاج کشور در این زمینه را برطرف سازد.

فراوری نمونه ایران ساخت دستگاه فلوفرم بزرگ در کنار سایر دستگاه های اسپینینگ، ماشین کاری و شکل دهی فلزات و همراه با دانش فنی کسب شده در تجربیات گذشته این شرکت را قادر ساخته است تا تمام احتیاجهای تکنولوژیک محصول مورد نظر مشتریان را تامین کند.

با هدف برطرف احتیاجهای کشور در زمینه ماشین آلات و قطعات پیشرفته صنعتی به ویژه در زمینه شکل دهی فلزات فعالیت خود را شروع نموده و اکنون توانایی فراوری تمامی ماشین آلات مرتبط با فراوری لوله های بدون درز به ویژه لوله های بدون درز ضد خوردگی را در اختیار داشته که در صنایع مختلف به ویژه صنعت نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و خودروسازی قابل استفاده است.

خوراک دستگاه فلوفرمینگ یک لوله با قطر 1.5 تا 2 سانتی متر است. دستگاه فلوفرم به روش شکل دهی چرخشی به وسیله سه یا چهار غلتک از ضخامت لوله کم و به طول لوله اضافه می کند. این امر سبب می گردد که لوله هایی با جدار نازک با طول بلند و دقت بسیار بالا فراوری گردد.

ساخت قطعات سیلندری

درحال حاضر فلوفرمینگ و شکل دهی چرخشی، پیشرفته ترین روش فراوری قطعاتی نظیر رینگ چرخ خودرو، انواع پولی های دقیق، قطعات سیلندری با چرخ دنده داخلی و هزارخاری، کلاچ و پوسته جعبه دنده اتوماتیک است.

قیمت دنیای دستگاه فلوفرمینگ در تیپ و سایزهای مختلف فرق دارد و از 2.5 میلیون تا 6.5 میلیون یورو می تواند قیمت داشته باشد که البته در داخل کشور با یک سوم قیمت نمونه خارجی فراوری شده است.

این مدیر حوزه دانش بنیان به اشتغال زایی اجرا شده در شرکت ایده پردازان وطن اشاره نمود و گفت: در مجموعه ایده پردازان وطن حدود 10 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری انواع لوله های مقاوم به خوردگی صنعت نفت با دستگاهی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انواع لوله های مقاوم به خوردگی صنعت نفت با دستگاهی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید