جزئیات اصلاح اساسنامه فدراسیون از زبان نبی، ارسال اساسنامه به فیفا

به گزارش وبلاگ طراحی من، مهدی محمدنبی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال و اصلاحات آن که امروز از سوی خبرنگاران منتشر شده بود، گفت: به تاریخچه ورود نمی کنم ولی از شهریور سال گذشته گروهی از فیفا روی اساسنامه کار می کردند که به موضوعات اساسنامه سال 1390 نظر داشتند. خود من از فروردین امسال در فدراسیون مسئولیت گرفتم به اتفاق همکاران کار را پیگیری کردیم.

جزئیات اصلاح اساسنامه فدراسیون از زبان نبی، ارسال اساسنامه به فیفا

وی اضافه نمود: ظرف کمتر از 2 ماه توانستیم این بخش را در اساسنامه با پیشنهادی که بعضاً از اعضای مجمع گرفتیم انجام بدهیم و جمعبندی این پیشنهادات را 24 اردیبهشت به فیفا دادیم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: این مواردی که شهریور سال گذشته پیش آمد مربوط به بخش حقوقی فدراسیون فوتبال و یک بخش درباره ارکان مستقل از جمله ارکان قضائی، حسابرسی و انتخاباتی بود. باید این کمیته ها را در اساسنامه می آوردیم که آوردیم. بخشی هم مربوط به اعضای مجمع بود که در اساسنامه پیشنهادی دیده شده بود.

نبی ادامه داد: فکر می کنم تا ظرف یکی دو ساعت دیگر (بعدازظهر امروز جمعه) اصلاحات مدنظر به فیفا ارسال می گردد.

وی درباره حضور وزیر در اساسنامه قبلی که با بحث استقلال فدراسیون منافات داشت و حذف این مورد در اساسنامه جدید اظهار کرد: موارد مدنظر فیفا را رعایت کردیم و در این بخش مسئله ای نداریم. در بخش ارکان مستقل هم موارد فیفا را رعایت کردیم. کار سنگینی داشتیم چون تعطیلات زیادی بود و بحث کرونا هم پیش آمد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال با اشاره به همکاری وزارت ورزش برای پیش نویس اساسنامه جدید گفت: وزارت ورزش انعطاف به خرج داد و از دوستان تشکر می کنم.

وی که با برنامه ورزش و مردم گفتگو می کرد، در خصوص انتخاب اعضای کمیته های قضائی مثل کمیته انضباطی و اخلاق یادآور شد: اعضای این کمیته ها را مجمع باید با رأی گیری انتخاب کند. حتی کمیته حسابرسی هم همینطور است.

نبی در خصوص ایجاد تغییرات در شرایط کاندیداهای ریاست فدراسیون تاکید کرد: در بخش اساسنامه و کسانی که می خواهند کاندیدا شوند، انعطاف خوبی به خرج داده شده است. بعد از بازگشت اساسنامه از فیفا آنرا منتشر می کنیم. طبق قانون رفتار کردیم که در تاریخ فدراسیون فوتبال کم سابقه و بی سابقه است. اعضای مجمع مشارکت کردند و بخشی اعظمی از مواردی که در اساسنامه آوردیم، نظرات اعضای مجمع است.

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: بعد از ارسال نظرات فیفا، مجمع فدراسیون را برگزار می کنیم و اساسنامه مصوب می گردد. یک ماه زودتر آنرا برای اعضا ارسال می کنیم تا نظراتشان را بدانیم. کار خوبی شده و امیدواریم ختم به خیر گردد. از اهالی ورزش که در فوتبال مسئولیت دارند خواهش می کنم همراهی کنند تا از این راستا به خوبی و به اتفاق عبور کنیم. داریم یک کار جمعی می کنیم و ان شاءالله نتایجش هم خوب باشد.

دبیر کل کنفدراسیون فوتبال درباره خطر تشکیل کمیته عادی سازی و خطر تعلیق فوتبال تاکید کرد: نگرانی وجود ندارد. این حاشیه ها را باید کم کنیم!

نبی در خصوص اینکه همواره این کارها در وقت اضافه انجام می گردد، گفت: دقیقاً!

دبیر کل فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص احتمال برگزاری مسابقات لیگ برتر ادامه داد: برنامه ما این است که مسابقات را هفته اول تیر شروع کنیم تا باشگاه ها زمان بیشتری داشته باشند. البته این تصمیم به هیأت رئیسه سازمان لیگ برمی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جزئیات اصلاح اساسنامه فدراسیون از زبان نبی، ارسال اساسنامه به فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اصلاح اساسنامه فدراسیون از زبان نبی، ارسال اساسنامه به فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید