دموکرات ها درصدد دسترسی به متن مکالمات ترامپ با دیگر رهبران دنیا

به گزارش وبلاگ طراحی من، در ادامه جنجال ها درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کرد که کنگره باید به متن مکالمات رئیس جمهور آمریکا با همتای روس و دیگر رهبران دنیا دسترسی داشته باشد.

دموکرات ها درصدد دسترسی به متن مکالمات ترامپ با دیگر رهبران دنیا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طراحی من، به موازات تشدید تنش ها در آمریکا ناشی از پرونده جنجالی اوکراین گِیت، یک عضو ارشد کنگره خواهان ارائه متن مکالمات دونالد ترامپ با رهبران خارجی به قانونگذاران آمریکایی شده است.

آدام شیف رئیس دموکرات کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، روز یکشنبه (دیروز) در مصاحبه با شبکه ان بی سی درباره جنجال ها درباره شروع روند استیضاح رئیس جمهور این کشور در نتیجه انتشار متن مکالمه تلفنی او با رئیس جمهور اوکراین پرداخت و درباره مکالمات تلفنی روسای جمهور آمریکا و روسیه هم اظهارنظر کرد.

به گزارش هیل، شیف در این مصاحبه خواهان دسترسی کنگره آمریکا به متن مکالمات دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شده است.

این قانونگذار ارشد دموکرات کنگره با اشاره به جنجال ها درباره ماجرای اوکراین گیت گفت: در اینجا یک احتیاج مبرم به این موضوع وجود دارد که از امنیت ملی ایالات متحده حفاظت گردد و باید دید که آیا رئیس جمهور (ترامپ) در گفت و گوهایش با دیگر رهبران دنیا و به ویژه با پوتین هم به روشی که فکر می نموده به نفع کارزار انتخاباتی او باشد، امنیت ما را تضعیف نموده است.

وی اضافه کرد: اگر (متن) این مکالمات با پوتین یا دیگر رهبران دنیا در همان فایل الکترونیکی که برای اقدامات محرمانه است، توقیف شده باشد، اگر کوششی برای مخفی کردن شان و لاپوشانی صورت پذیرد، بله، ما مصمم هستیم که در این باره تحقیق کنیم.

اظهارات این عضو کنگره آمریکا در حالی مطرح شده که پیشتر در خبرها آمده بود که کاخ سفید دسترسی به محتوای مکالمات ترامپ با رئیس جمهور روسیه و ولی عهد سعودی را محدود نموده است.

طبق گزارش سی ان ان، در پی افشای تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و کلید خوردن استیضاح ترامپ، کاخ سفید کوشش نموده است که دسترسی به محتوای مکالمات ترامپ با محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را محدود کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دوم مهرماه شروع تحقیقات رسمی درباره استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را بیان کرد. ماجرای استیضاح بعد از آن شدت گرفته که رسانه ها خبر دادند، ترامپ در گفت و گو با همتای اوکراینی خود هشت بار از او خواسته که با دولتش برای تحقیق علیه جو بایدن نامزد سرشناس انتخابات 2020 همکاری کند (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "دموکرات ها درصدد دسترسی به متن مکالمات ترامپ با دیگر رهبران دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها درصدد دسترسی به متن مکالمات ترامپ با دیگر رهبران دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید