روابط تجاری، امنیت و صلح محور دیدار اشرف غنی با مقامات پاکستانی

به گزارش وبلاگ طراحی من، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام نمود که اشرف غنی در سفر به اسلام آباد درباره اتصال منطقه ای، تجارت، ترانزیت، امنیت و صلح با نخست وزیر پاکستان گفت وگو خواهد نمود.

روابط تجاری، امنیت و صلح محور دیدار اشرف غنی با مقامات پاکستانی

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ طراحی من، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان برای نخستین بار پس از چهار سال به دعوت عمران خان نخست وزیر پاکستان به اسلام آباد سفر نموده است. وی در جریان این سفر دو روزه با عارف علوی رئیس جمهور و عمران خان نخست وزیر پاکستان و شماری از تاجران افغان در این کشور به صورت جداگانه دیدار و گفت وگو می نماید.

رئیس جمهور افغانستان ابراز امیدواری نموده است که این سفر به ملت های دو کشور نتیجه مثبت به همراه داشته باشد و همچنین نقش فعال پاکستان را در همکاری ها و اتصال منطقه ای ترغیب کند.

هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان به رسانه ها گفت: اشرف غنی در جریان این سفر درباره امنیت، تجارت، ترانزیت، صلح و اتصال منطقه ای با مقامات پاکستانی گفت وگو خواهد نمود.

وی اظهار داشت که صلح یکی از موارد اساسی دیدارهای رئیس جمهوری افغانستان با مقامات پاکستانی است زیرا دولت افغانستان، مردم و جامعه بین المللی حاضرند تا به بحران 40 ساله در این کشور انتها دهند، باید دید که کشورهای منطقه از جمله پاکستان در این زمینه چقدر آمادگی دارد و چگونه همکاری خواهد نمود.

ظاهرا در این دیدار رئیس جمهوری افغانستان برای توافق درباره دسترسی کامیون های باربری این کشور به بنادر هند و دسترسی پاکستان به کشورهای آسیای مرکزی به وسیله افغانستان رایزنی خواهد نمود.

لازم به ذکر است که این نخستین سفر اشرف غنی به پاکستان در چهار سال اخیر محسوب می گردد، وی پیش از این نیز یک بار به پاکستان سفر نموده بود که امیدواری هایی برای بهبود روابط دو کشور بوجود آورد اما عدم اجرای تعهدات دولت پاکستان باعث تیرگی روابط دو کشور شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روابط تجاری، امنیت و صلح محور دیدار اشرف غنی با مقامات پاکستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط تجاری، امنیت و صلح محور دیدار اشرف غنی با مقامات پاکستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید