آخرین اخبار مذاکرات وین، در سفر گروسی و عبدالهیان چه گذشت؟

به گزارش وبلاگ طراحی من، جدیدترین اخبار از مذاکرات وین چیست؟

آخرین اخبار مذاکرات وین، در سفر گروسی و عبدالهیان چه گذشت؟

کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: دیشب گروسی با همراهی هیئتی وارد ایران شدند، سفر مدیرکل آژانس به تهران یک روزه است. مدیرکل آژانس عصر امروز بعد ملاقات با مقامات کشورمان، تهران را به مقصد وین ترک می نماید.

وی درباره مذاکره امروز مدیر کل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: انتظار می رود موضوعات بین ایران و آژانس در این مذاکرات به طور کامل مرور گردد و شیوه همکاری در آینده به طور کامل تعیین گردد.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی، درباره حضور مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران و ملاقات امروز وی با اسلامی اضافه کرد: همان گونه که اطلاع دارید کشور ما در حوزه هسته ای فعالیت های زیاد و متنوعی دارد، ارتباطات گسترده ای هم با آژانس داریم، طبیعتاً رفت وآمد و سفرهای متعددی بین ایران و آژانس انجام می گردد. نمونه اش اینکه بنده در همین دو هفته گذشته مذاکرات مفصلی را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشتم.

تا دقایقی دیگر مذاکرات در سازمان انرژی اتمی آغاز می گردد و بعد از آن رافائل گروسی با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ملاقات خواهد داشت. انتظار می رود موضوعات بین ایران و آژانس در این مذاکرات مرور گردد و شیوه همکاری در آینده به طور کامل تعیین گردد.

کاخ سفید: به حصول توافق در وین نزدیک شده ایم

بعلاوه جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره توئیت روز گذشته نماینده انگلیس در وین که گفته بود مذاکرات وین به حصول توافق نزدیک شده است، این موضوع را مورد تائید قرار داد.

بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، جن ساکی گفت: بله، ما نزدیک شده ایم. ما در حال پیشرفت هستیم. اما هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که باید انجام گردد.

وی در ادامه گفت که رئیس جمهور بایدن به طور مرتب در جریان فرایند مذاکرات وین قرار می گیرد.

سخنگوی کاخ سفید بعلاوه در پاسخ به سوالی درباره تصمیم واشنگتن برای توقف واردات نفت از روسیه و اینکه آیا نفت ایران می تواند در این شرایط جایگزین گردد؟ به تکرار ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته ای کشورمان پرداخت و گفت: بزرگ ترین اولویت ما در توافق با ایران، نظارت بر فعالیت های هسته ای این کشور و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

منبع: تجارت نیوز

به "آخرین اخبار مذاکرات وین، در سفر گروسی و عبدالهیان چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار مذاکرات وین، در سفر گروسی و عبدالهیان چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید