لوک کنارد برای پاسخ آنارشیست به شکسپیر برنده جایزه شعر فوروارد شد

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از گاردین - لوک کنارد به خاطر پاسخ آنارشیست به غزلواره های شکسپیر برنده جایزه فوروارد شد؛ اثری که داوران پیش بینی می نمایند می تواند رابطه دانش آموزان با ویلیام شکسپیر را دگرگون کند.

لوک کنارد برای پاسخ آنارشیست به شکسپیر برنده جایزه شعر فوروارد شد

یادداشت هایی درباره غزلواره ها -که به وسیله خانه نشر کوچک پِند این ده مارجینز منتشر شد- شامگاه یکشنبه در لندن جایزه معتبر ده هزار پوندی فوروارد را با غلبه بر رقیبانی نظیر کایو چینگونی و تیشانی دوشی، از آن خود کرد. این کتاب مجموعه ای از اشعار نثر در پاسخ به شکسپیر است که در یک مهمانی خانگی ناخوشایند اتفاق می افتد و با خطی از غزل های او شروع می گردد. داوران شیوه ثبت عوامل آزارنده تعامل انسانی و ماهیت تغییرپذیر عشق به وسیله این اثر را تحسین کردند.

شیوانی راملوچان، شاعر و داور این جایزه گفت: این دعوتی است برای پیوند عصر ما با شیوه انعطاف ناپذیری که بسیاری از دانش آموزان مجبور به مطالعه شکسپیر هستند. این کتاب می تواند این رابطه را به شکلی عمیق، جالب و تکان دهنده دگرگون کند.

کنارد می گوید قطعه شروعین را در یک مهمانی نوشت. او گفت: بعد متوجه شدم که شیفته پاسخ دادن به همه 154 غزلواره او شده ام. عموما فقط چند بار سونِت اصلی را می خواندم و بعد افکارم را می نوشتم که بعد تبدیل به این روایت عجیب و رویاگون در همان مهمانی شد. او پیش از این در سال 2007 نیز در لیست کوتاه جایزه فوروارد قرار گرفته بود.

در مراسم یکشنبه شب کالب فمی جایزه پنج هزار پوندی برترین مجموعه شعر اول شاعر را برای فقیر از آن خود کرد. کاوشی پیرامون زندگی در منطقه پکام لندن که شامل عکس های گرفته شده به وسیله خود شاعر و بعلاوه شعری است که او به دمیلولا تیلور، دانش آموزی که سال 2000 به قتل رسید، تقدیم نموده است. این شاعر 31 ساله گفت: قصد داشتم زندگی و زمانه جامعه ام در شمال پکام را به تصویر بکشم و اثرگذاری معماری و سیاست های اجتماعی بر زندگی بسیاری از جوامع طبقه کارگر نظیر خودم را آنالیز کنم.

پاسکال پتیت، شاعر و از داوران این جایزه گفت: اولین مجموعه شعر فمی آن قدر حیرت انگیز و نوآورانه بود که از صفحه اول توجهم را جلب و با مهارتش مبهوتم کرد.

جایزه هزار پوندی برای برترین تک شعر به شعر گزارش فرگوسن نیکول سیلی تعلق گرفت. او -که برای این مراسم از امریکا به انگلیس رفت- به گفته داوران از ابهام های خفقان آور گزارش تیراندازی مرگبار مایکل براون به وسیله نیروهای پلیس فرگوسن در میزوری برای خلق لحظه های جدیدی از زیبایی غنایی و تعمق استفاده نموده و بر تمام آنچه این گزارش کوشش در پنهان ساختن داشته، نور تابانده است.

جیمز ناتی -که ریاست هیات داوران سال جاری را برعهده داشت- گفت: آثار برنده نشان می دهد که تخیل شاعرانه تماما درون نگرانه نیست. با اینکه عمیق است؛ اما جسورانه و در جاه طلبی، بدون مرز است؛ و همه جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد: امیدها و ترس های خودمان، جوامعمان و جهانی گسترده تر که اغلب گیج نماینده و غالب به نظر می رسد. این شاعران مسیرهایی به سمت عمیق ترین احساسات را پیدا نموده و نقاط مهمی را کشف می نمایند که خواننده (یا مستمع) را به جای دیگری می برد. در دست آنها ما طور دیگری به جهان نگاه می کنیم. این لحظه ای برای شعر است که تمام این شاعران ارائه می دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "لوک کنارد برای پاسخ آنارشیست به شکسپیر برنده جایزه شعر فوروارد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوک کنارد برای پاسخ آنارشیست به شکسپیر برنده جایزه شعر فوروارد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید