متاسفانه 80 درصد توجه شرکت های دانش بنیان به جای بازار روی توسعه محصولات است

به گزارش وبلاگ طراحی من، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: 70 تا 80 درصد توان یک شرکت روی توسعه محصول متمرکز شده است؛ درحالی که باید همین درصد را برای توجه به بازار اختصاص دهد.

متاسفانه 80 درصد توجه شرکت های دانش بنیان به جای بازار روی توسعه محصولات است

اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ طراحی من، درباره موانع توسعه نوآوری در جامعه بیان نمود: مهمترین چالش در این عرصه، بازار است و از آن به عنوان مانع یاد نمی کنیم، درواقع این مهمترین چالش شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت های مستقر در پارک های فناوری همین بازار است.

قنبرپور عنوان نمود: به نظر من شرکت ها باید به جای توسعه فناوری توجه بیشتری را به بازار داشته باشند. درحال حاضر موضوعی که دیده می گردد این است که 70 تا 80 درصد توان یک شرکت روی توسعه محصول متمرکز شده است درحالیکه باید همین درصد را برای توجه به بازار اختصاص دهد.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: به طور کلی در بازار یکسری عوامل همانند فراوری محصولات برای بار اول به ویژه محصولاتی که در جهان تازه هستند، موانعی را ناخودآگاه به وجود می آورد که در این راستا بازار و صنایع باید کشش خود را افزایش دهد. برای آنکه از محصولات شرکت های دانش بنیان خود در بازار و صنایع استفاده کنیم هنوز فرصت های زیادی داریم.

وی بیان نمود: حلقه واسط بین شرکت های دانش بنیان و صنایع برای برطرف چالش ها می تواند رویدادها، شبکه های فن بازار و بروکر هایی باشند که طی چند سال گذشته ایجاد شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "متاسفانه 80 درصد توجه شرکت های دانش بنیان به جای بازار روی توسعه محصولات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متاسفانه 80 درصد توجه شرکت های دانش بنیان به جای بازار روی توسعه محصولات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید