واکنش ها به انتشار نبرد من هیتلر در لهستان

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از دیلی میل- یک نسخه حاشیه نویسی شده از نبرد من که به عنوان مانیفست آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و جزئیات بعضی دیدگاه های سیاسی و ناسیونالیسم سیاسی او شناخته می گردد برای اولین بار در لهستان منتشر و توزیع شده است.

واکنش ها به انتشار نبرد من هیتلر در لهستان

کتاب نبرد من نخستین بار در سال 1925 در آلمان منتشر شد و انتشار آن از پس از جنگ جهانی دوم ممنوع شد تا انتها پس از گذشت 70 سال در سال 2016 در آلمان بازنشر شد و به فروش بالایی نیز دست یافت.

نسخه لهستانی کتاب هیتلر که بالغ بر 1000 یادداشت انتقادی را در خود دارد دومین نسخه منتشر شده بعد از 5 سال از انتشار این کتاب در آلمان است که برای اولین بار در لهستان رنگ چاپ به خود دیده است.

منتقدان بسیاری اما انتشار این کتاب را توهینی به یاد و خاطره قربانیان هولوکاست قلمداد نموده اند؛ اما پروفسور اوگنیوس کرول، مورخ و کارشناس سیاسی که برای مدت سه سال روی این کتاب کار نموده معتقد است انتشار این کتاب نه تنها توهین که ادای احترامی است به قربانیان سیستم جنایی و هشداری است برای نسل های آینده تا به فهم کامل تری از خطرات نازیسم، دروغ و تمامیت طلبی برسند.

ناشر لهستانی بلونا که این اثر را منتشر نموده گفته که تصمیم دارد بخشی از سود حاصل از فروش این کتاب را به نفع موزه آشویتس بیرکناو در لهستان اختصاص دهد.

او اضافه نمود نسخه غیرقانونی نبرد من که از انگلیسی ترجمه شده بی هیچ شکلی از انتقاد خلاصه و ارائه شده بوده و در اطلاع رسانی به خوانندگان، درباره نبرد من واقعی بد عمل نموده است. هدف از انتشار این نسخه فراهم آوردن که یک منبع تاریخی موثق در زمینه های گسترده تر است اما نباید توسط نیروهای افراطی مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

مدیر موزه آشویتس -بیرکناو لهستان نیز در گفت وگو با یک روزنامه لهستانی هشدار داده تا مبادا کمپین تبلیغاتی این کتاب با قانون اروپا علیه ترویج فاشیسم که مجازات آن دو سال زندان مجازات خواهد بود در تضاد و مغایرت قرار بگیرد و ناشر لهستانی نیز اظهار نموده که همه اقدامات قانونی را برای رعایت قانون انجام می دهند و اضافه نموده که تنها 3 هزار نسخه محدود از این کتاب را زیر چاپ برده اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "واکنش ها به انتشار نبرد من هیتلر در لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به انتشار نبرد من هیتلر در لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید