پروتکل های بهداشتی در فرودگاه مشهد به خوبی رعایت می گردد

به گزارش وبلاگ طراحی من، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پروتکل های بهداشتی در فرودگاه بین اللملی شهید هاشمی نژاد مشهد به خوبی رعایت می گردد و ما هیچ ازدحامی را در سالن نمی بینیم.

پروتکل های بهداشتی در فرودگاه مشهد به خوبی رعایت می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی، دکتر علی اصغر مونسان روز یکشنبه 13 تیرماه 1400 در حاشیه بازدید از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با بیان این مطلب اضافه نمود: خوشحالیم در ادامه سفر بازدیدی از ترمینال فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد داشتیم که انصافا به نظر یکی از زیباترین و پرکارکردترین ترمینال های فردوگاهی کشور است.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ادامه داد: این فرودگاه علاوه بر زیبایی های محیطی که دارد سرویس خوبی هم به مسافران ارائه می نماید و بهره برداری مطلوبی از این ترمینال انجام می گردد.

مونسان درباره دیگر شرایط این ترمینال فرودگاهی اظهار کرد: وجود مترو در داخل ترمینال فرودگاه، انتقال زائران و مسافران به حرم به وسیله مترو و دسترسی های مناسب به پارکینگ برای سوار و پیاده شدن مسافران از مزیت های مهم این ترمینال فرودگاهی است.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی با بیان این که مشهد مجموعه فرودگاهی بسیار خوبی دارد، توضیح داد: تعداد پروازی که اعلام کردند جای خوشحالی دارد و نشان می دهد وجود با برکت حضرت رضا(ع) چقدر برای مشهد و کشور پرخیر بوده است.

مونسان با اشاره به این که ترمینال فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد جزو ترمینال های برتر کشور است، گفت: پروتکل های بهداشتی در این فرودگاه به خوبی رعایت می گردد و ما هیچ ازدحامی را در سالن نمی بینیم.

او با بیان این که مشهد قطب جهانگردی است و ظرفیت خوبی در زمینه هتل ها و مجموعه فرودگاهی دارد، یادآور شد: در استان خراسان رضوی مجموعه ای از امکانات خوب فراهم شده است که از همه مسئولان خوب استان، استاندار، معاونان و مدیران کل که در جوار آقا امام رضا(ع) زحمت می کشند، تشکر می کنم و اطمینان دارم این خدمات دهی رضایت مندی مردم را هم به همراه دارند.

مونسان در پاسخ به سوالی درباره هماهنگی مدیرکل نو میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی با نماینده عالی دولت و بخش خصوصی جهانگردی اظهار کرد: آقای موسوی در ستاد مدیر کل نظارت بر تاسیسات جهانگردی کشور بوده است و حتما خراسان رضوی و به ویژه مشهد را به خوبی اداره می نماید، بخش خصوصی هم از این انتصاب ابراز رضایت داشت که از این بابت خوشحالیم.

او با بیان این که باید تحولی با تغییر مدیران ایجاد گردد، ادامه داد: هر مدیری که نو می آید باید چند گام رو جلو بردارد این معنایش این نیست که مدیر قبلی خوب کار ننموده یا بد کار نموده است، بلکه تغییر مدیران باید منجر به تغییر کارنمودها گردد.

مونسان توضیح داد: امیدوارم در دوره آقای موسوی گام های بلند نوی برداشته گردد که چند موضوع را مطرح کردیم تا پیگیری گردد.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ادامه داد: برنامه ریزی برای مسافرت جوانان و افراد تازه ازدواج نموده به مشهد، فراهم کردن فضای اقامت مقرون به صرفه برای همه اقشار در کنار سرویس های خوبی که در هتل های چهار یا پنج ستاره داریم، باید دنبال گردد که امیدوارم با یاری دوستان آستان قدس رضوی اتفاقات نوی رقم بزنیم.

مونسان تاکید نمود: فرایند پروژه های جهانگردی استان باید هم چنان پرشتاب به پیش برود.

او با بیان این که تنها موضوع جهانگردی مطرح نیست، اظهار کرد: میراث فرهنگی در این استان صندلی ویژه ای دارد و باید به صورت خاص به آن پرداخته گردد، از جمله موضوع رعایت حریم منظری حرم مطهر رضوی که گاها نقض می گردد و باید با جدیت و قاطعیت پیگیری گردد.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی یادآور شد: هم چنین بخش صنایع دستی باید مود توجه قرار گیرد چون این استان مهد هنر است و برای صنایع دستی باید مدیرکل به صورت ویژه وقت بگذارد و از هنرمندان صنایع دستی حمایت کند.

هم چنین وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی با اشاره به فعالیت های ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به حضور 30 میلیون زائر، مسافر و جهانگرد به مشهد، مدیریت کردن این تعداد، کار بسیار مهم و سختی است.

مونسان ادامه داد: در جلسه روز گذشته به تعداد مسافران جزیره کیش اشاره کردم که این منطقه آزاد با آن همه هتل و امکانات 1,5 تا 1.8 میلیون نفر در سال جهانگرد دارد در حالی که مشهد سالانه بیش از 30 میلیون زائر دارد که اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به تنهایی نمی تواند همه امور آن ها را انجام دهد بلکه به همکاری همه بخش ها و ادارات احتیاج دارد.

او توضیح داد: ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی برنامه ریزی بسیار خوبی دارد که از اعضای این ستاد، استاندار به اسم رئیس ستاد، معاون هماهنگی امور زائران استانداربه اسم قائم مقام استاندار در این ستاد که همه دستگاه ها را کنار هم قرار می دهد تشکر می کنم.

او اظهار کرد: با هماهنگی که به وسیله ستاد اجرایی خدمات سفر انجام می دهند اتفاقات خوبی برای زائران و جهانگردان رقم می خورد.

مونسان گفت: تاکید می کنم که مدیریت کردن 30 میلیون مسافر امری بسیار سخت است و خودم در کیش با آن درگیر بوده ام و می دانم برای 1,5 تا 1.8 میلیون مسافر برنامه ریزی های زیادی احتیاج دارد، برای 30 میلیون نفر که زائر هستند و باید با توجه ویژه ای رضایت آقا علی بن موسی الرضا را داشته باشیم. این کار سخت را انجام می دهند.

منبع: توریسم آنلاین

به "پروتکل های بهداشتی در فرودگاه مشهد به خوبی رعایت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل های بهداشتی در فرودگاه مشهد به خوبی رعایت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید