یک شرکت دانش بنیان پیروز به طراحی سیستم مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند شد

به گزارش وبلاگ طراحی من، یک شرکت دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی پیروز به طراحی سیستم مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند با نام تجاری بیدار با ویژگی سخت افزاری و نرم افزاری شد.

یک شرکت دانش بنیان پیروز به طراحی سیستم مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ طراحی من به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وحید امجدی، مدیرعامل شرکت راه چاره هوشمند مهام کاسپین در خصوص محصولات این شرکت گفت: گروه مهام از سال 1395 با موضوع فراوری محصولات تکنولوژیک در حوزه اینترنت اشیاء تشکیل شد. سال 1396 نیز اولین محصول گروه مهام به فراوری رسید و در سال 1397 شرکت ما به صورت رسمی ثبت و دانش بنیان شد.

وی در خصوص محصول این شرکت با عنوان مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند بیدار گفت: این محصول که به صورت نرم افزاری و سخت افزاری طراحی و فراوری شده است، در حوزه فناوری اینترنت اشیاء تعریف می گردد و محل کاربرد آن در بخش کشاورزی و مجموعه زنبورداری است. این محصول برای حفاظت از جمعیت کندوهای زنبور عسل در برابر تلفات بیماری ها، تلفات آفت های مختلف و سرمای زمستان فراوری شده و کارکرد اصلی آن جمع آوری اطلاعات، کنترل دما و رطوبت داخل کندو است.

مدیرعامل شرکت راه چاره هوشمند مهام کاسپین ادامه داد: مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند بیدار بر روی همه کندوهای رایج و استانداردی که وجود دارد قابل نصب بوده و از اپلیکیشن اندروید نیز برخوردار است.

امجدی مصرف کننده نهایی این محصول را زنبورداران اعلام نمود و گفت: زنبورداران ایران در عرصه بین المللی در رنکینگ تعداد کندوها، در رتبه چهارم دنیا قرار دارند و در حال حاضر ورود این محصول به بازار ایران با حدود 10 میلیون کندو و ترکیه با 11/5 میلیون کندو را با هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری از سال جاری آغاز کردیم.

وی به تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری برای طراحی مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند بیدار اشاره نمود و اضافه کرد: در مرحله اول فراوری این محصول، تسهیلات نمونه سازی را از صندوق نوآوری دریافت کردیم که به فراوری و تکمیل زیرساخت های شرکت ما یاری کرد و در مرحله پیش فراوری و ورود به بازار نیز احتیاج به سرمایه مجدد داشتیم که در سال 99 فرایند هم سرمایه گذاری با صندوق را به نتیجه رساندیم.

مدیرعامل شرکت راه چاره هوشمند مهام کاسپین با بیان اینکه این محصول با قیمت حدود 150 دلار در بازارهای دنیای عرضه می گردد، اعلام کرد: ما این محصول را با قیمت حدود 90 دلار به ترکیه صادر نموده ایم.

امجدی در خصوص صادرات این محصول نیز گفت: در حال حاضر قرارداد نمایندگی را برای استقرار در پایگاه صادراتی استانبول امضا کردیم و در آینده ای نزدیک جلسات B2B را نیز با مشتریان ترک زبان برگزار خواهیم کرد تا اولین محصول ما در ترکیه ارائه گردد. البته برای استقرار در پایگاه کنیا هم تفاهم نامه اولیه را امضا نموده ایم؛ کنیا به عنوان یکی از قطب های اصلی زنبورداری در دنیا مطرح است.

انتهای ÷یام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "یک شرکت دانش بنیان پیروز به طراحی سیستم مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شرکت دانش بنیان پیروز به طراحی سیستم مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید