اتحادیه جهانی 5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران را معرفی کرد

به گزارش وبلاگ طراحی من، اتحادیه جهانی کشتی به تازگی با انتشار مطلب ویژه ای در صفحه رسمی خود در فضای مجازی اسامی 5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران را گفت.

اتحادیه جهانی 5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران را معرفی کرد

بر این اساس به ترتیب نام دنیا پهلوان غلامرضا تختی، حمید سوریان، عبدالله موحد، رسول خادم و حسن یزدانی به عنوان برترین کشتی گیران تاریخ ایران از رده اول تا پنجم قرار گرفته است.

در این رده بندی به افتخارات این پنج کشتی گیر برتر تاریخ ایران هم اشاره شده که دنیا پهلوان غلامرضا تختی با یک طلا و 2 نقره المپیک، 2 طلا و 2 نقره دنیا و یک طلای بازی های آسیایی در صدر این رده بندی، عنوان بهترین کشتی گیر تاریخ ایران را کسب نموده است.

طبق این رده بندی حمید سوریان با یک مدال طلای المپیک، 6 طلای دنیا و 2 طلای آسیا در رده دوم قرار گرفته است. عبدالله موحد نیز با یک مدال طلای المپیک، 5 طلای دنیا و 2 طلای بازی های آسیایی در رده سوم است.

همچنین رسول خادم با یک مدال طلا و یک برنز المپیک، 2 مدال طلا و یک نقره دنیا، یک طلا و یک نقره بازی های آسیایی و 5 طلای آسیا نیز در رده چهارم این رده بندی است و حسن یزدانی هم با یک مدال طلای المپیک، 2 طلا، یک نقره و یک برنز دنیا، یک طلای بازی های آسیایی و یک طلای قهرمانی آسیا در رده پنجم برترین کشتی گیران تاریخ ایران قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اتحادیه جهانی 5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه جهانی 5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید