اعلام فراخوان وزارت صنعت برای یاری به صنعت خودرو

به گزارش وبلاگ طراحی من، فرهاد به نیا با بیان این مطلب اظهار کرد: صنعت خودرو در کنار صنعت قطعه برای حدود یک میلیون نفر از شهروندان ایجاد اشتغال نموده اما صندلی این صنایع آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

اعلام فراخوان وزارت صنعت برای یاری به صنعت خودرو

وی ادامه داد: اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد ملی کشورها در حدی است که در بحران اقتصاد جهانی در سال 2008 بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا تسهیلات بلاعوضی را در اختیار خودروسازان خود مانند جنرال موتورز، پژو و رنو قرار دادند.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران با بیان اینکه با این حال در ایران توجهی به اهمیت و نقش صنعت خودرو در اقتصاد ملی نشده است، توضیح داد: هنوز تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب کارگروه حمایت از فراوری در اردیبهشت ماه سال گذشته به خودروسازان پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: از آن سو نیز سیستم بانکی رفتار درستی با واحدهای فراوریی بالاخص خودروسازان و قطعه سازان نداشته و به بهانه های مختلف مانند داشتن تسهیلات معوق و سپردن وثیقه ملکی از پرداخت تسهیلات خودداری می نماید.

به نیا اضافه کرد: در کنار آن سازمان امور مالیاتی نیز فشار زیادی به واحدهای قطعه سازی وارد می نماید که نمونه شاخص آن نحوه اخذ مالیات بر ارزش اضافه نموده از قطعه سازان می باشد که به رغم توافقات انجام شده، این سازمان از اصلاح رویه خود خودداری نموده است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند خطاب به دستگاه های دولتی مربوطه فراخوانی را برای یاری به صنعت خودرو و قطعه اعلام کند، توضیح داد: وزارت صنعت باید از این دستگاه ها بخواهد به جای مقابله با فراوری، با تسهیل بخشنامه ها و قوانین و مقررات شرایط را برای فعالیت صنایع قطعه و خودروسازی کشور تسهیل نمایند.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران در انتها اعلام کرد: امیدوارم تا دیر نشده این فراخوان اعلام و صنعت خودرو و قطعه از چرخه باطل کمبود نقدینگی، افت فراوری، افزایش قیمت تمام شده و کاهش فروش خارج گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعلام فراخوان وزارت صنعت برای یاری به صنعت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام فراخوان وزارت صنعت برای یاری به صنعت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید