اگر آب ها و خشکی ها جابجا شوند چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش وبلاگ طراحی من، خبرنگاران: 71درصد از زمین پوشیده از آب است، یعنی کل خشکی هایی که روی آن زندگی می کنیم فقط 29درصد از این سیاره را تشکیل می دهند. اما اگر جای آب و خشکی عوض گردد، زمین تبدیل به جای کاملا متفاوتی می گردد. دمای زمین به شدت افزایش می یابد و منجر به افزایش جمعیت گوشتخواران می گردد.اما آیا بشر زنده خواهد ماند؟ در این مطلب نگاهی به تغییراتی داریم که در صورت جابجایی زمین و خشکی ایجاد می گردد.

اگر آب ها و خشکی ها جابجا شوند چه اتفاقی می افتد؟

دمای زمین به شدت افزایش می یابد

آب گرمای زیادی را جذب می نماید بدون اینکه افزایش دمای قابل توجهی از خود نشان دهد. به همین دلیل، وجود مقدار زیاد آب در اقیانوس ها به خنک نگهداشتن زمین یاری می نماید. همچنین تبخیر آب اقیانوس ها و رودخانه ها به تنظیم دمای زمین یاری می نماید. اگر آب ها و خشکی ها جابجا شوند، دمای زمین بسیار سریع افزایش می یابد و داغ تر می گردد. بخش های بزرگی از خشکی ها هم خشک و بیابانی می گردد.

میزان اکسیژن موحود در جو کاهش می یابد

گیاهان دریایی حدود 70درصد از اکسیژن موجود در جو ما را تامین می نمایند. بدون مقدار زیادی آب روی این سیاره، بسیاری از گیاهان آبزی به سرعت از بین می روند که باعث کاهش اکسیژن موجود در اتمسفر می گردد. همچنین آب کربن دی اکسیدی که ما در جو رها می کنیم را جذب می نماید. بنابراین اگر مقدار آب روی سیاره کاهش یابد، هم اکسیژن کاهش می یابد و هم کربن دی اکسید افزایش می یابد و چون کربن دی اکسید یک گاز گلخانه ای است، باعث گرمایش جهانی شدید می گردد.

جانوران زمین تغییر می نمایند

جابجایی آب و خشکی تاثیر زیادی روی اشکال حیات روی زمین دارد. همان طور که گفتیم دما به شدت افزایش می یابد، مقدار اکسیژن اتمسفر کاهش و کربن دی اکسید افزایش می یابد. همه این ها زندگی روی این سیاره را سخت می نماید و حیوانات و گیاهان برای زنده ماندن، مجبورند خودشان را تغییر دهند و سازگار نمایند. به دلیل کاهش گیاهان، سرعت انقراض گیاهخواران بیشتر از گوشتخواران خواهد بود. همچنین در این شرایط آب و هوایی حیوانات خونسرد راحت تر از حیوانات خونگرم زنده می مانند.

حمل و نقل زمینی آسانتر می گردد

با وجود خشکی های زیادی که بدون قطع شدن توسط هیچ آبی به هم متصل هستند، حمل و نقل زمینی راحت تر، اما حمل و نقل دریایی سخت تر می گردد. همچنین کشور هایی که به صادرات غذا های دریایی وابسته هستند دچار مشکل می شوند.

اقتصاد و تمدن بشر فراتر از تصور ما تغییر می نمایند

آب منبع حیات است. با کم شدن آب، کشور ها باید مصرف آب را تا حد امکان کنترل نمایند. این کوشش ممکن است باعث یک جنگ تمام عیار گردد. اقتصاد هایی که برای بقا به حیات دریایی وابسته هستند تحت تاثیر قرار می گیرند، و اقتصاد هایی که قبلا به حیات دریایی وابسته نبودند ممکن است آن را تنها منبع بقایشان بدانند.

دیگر اورست بلندترین قله روی زمین نخواهد بود

همه ما می دانیم که اورست با 8840 متر ارتفاع بلندترین قله روی زمین است، درواقع بلندترین قله از سطح دریاست. اما اگر همه کوه های زیر آب را هم در نظر بگیریم، مائونا کیا با 10هزار متر ارتفاع بلندترین قله روی زمین است. بنابراین اگر جای آب و خشکی عوض گردد، اورست زیر آب می رود و کوه مائونا کیا روی زمین ظاهر می گردد و بلندترین قله از سطح دریا خواهد بود.

منبع: brightside

منبع: برترین ها

به "اگر آب ها و خشکی ها جابجا شوند چه اتفاقی می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر آب ها و خشکی ها جابجا شوند چه اتفاقی می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید