با تفریحات رایگان تهران آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ طراحی من، چقدر تا به حال تفریحات رایگان تهران را تجربه نموده اید؟! همه ما وقتی قصد بیرون رفتن و گشت و گذار با دوستان مان را داریم، اولین چیزی که به فکر مان می رسد رفتن به کافه، رستوران، سینما، شهربازی و … است؛ حال آن که با افزایش هزینه ها، شاید بعضا دل تان نخواهد برای بیرون رفتن و لذت بردن از لحظات تان هزینه زیادی کنید! در این حالت می توانید به سراغ تفریحات رایگان تهران بروید. شاید تصور کنید در شهر تهران به عنوان مرکز، هیچ چیز هیجان انگیزی رایگان پیدا نمی گردد، اما این تصور کاملا اشتباه است.

با تفریحات رایگان تهران آشنا شوید!

تهران به عنوان مرکز و یکی از کلان شهرهای ایران، امکانات بسیاری را در دل خود جای داده است. از امکانات و خدمات درمانی و بهداشتی تا برترین مکان های سرگرمیی همه و همه این شهر شلوغ را به یک شهر رویایی برای زندگی تبدیل نموده اند. اگر دل تان می خواهد با برترین سرگرمیات رایگان تهران آشنا شوید، این مطلب از مجله گردشگری وبلاگ طراحی من را دنبال کنید تا در آخر با دست پر برنامه تهران گردی خود را به همراه دوستان تان بچینید!

برای خرید بلیط هواپیما در جهتهای داخلی و خارجی روی تصویر زیر کلیک کنید:

سرگرمیات رایگان تهران | قدم زدن در خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر تهران، طولانی ترین خیابان خاورمیانه است. این خیابان 19 کیلومتری از شمال به جنوب تهران کشیده شده و یکی از شاه راه های شهر به شمار میرود. چرا پیاده روی در خیابان ولیعصر لذت بخش است؟! زیرا پیاده رو های این خیابان بر خلاف سایر بافت شهری امروز تهران بسیار پهن هستند؛ هنگام قدم زدن در پیاده رو های خیابان ولیعصر تهران، از کنار درختان تنومندی عبور می کنید که سال های سال است ریشه های خود را زیر خاک شهر دوانده اند و امروز سایه برگ های خود را روی خیابان ولیعصر گسترانده اند. علاوه بر این ها، در جهت پیاده روی خود می توانید از گشت و گذار و تماشا باغ فردوس، پارک ساعی، پارک ملت، تئاتر شهر و … نیز لذت ببرید.

خیابان ولیعصر یکی از شریان های هنر تهران نیز محسوب می گردد. در این خیابان علاوه بر تئاتر شهر و تماشاخانه های متعدد در اطراف، شاهد نقاشی های خیابانی (استریت آرت ها) و مجسمه ها و معماری هایی از گذشته ایران نیز خواهید بود. نمی توان گفت کدام فصل سال برای قدم زدم در ولیعصر مناسب تر است، زیرا تهران در هر یک از فصل های سال زیبایی های خاص خودش را دارد؛ اما اگر عاشق پاییز هستید و در هوای ابری دل تان نمی گیرد، قدم زدن در خیابان ولیعصر روی برگ های پاییزی حس و حال عجیبی دارد!

پل طبیعت تهران

پل طبیعت یکی از حرفه ای ترین و اصولی ترین سازه هایی است که در سال های اخیر در فضای شهری ساخته شده است. این پل از روی بزرگراه مدرس عبور می کند و با اتصال پارک طالقانی و پارک آب و آتش به یکدیگر، تجربه یک روز خوش در تهران را برای شما رقم می زند. برای ورود به پارک و قدم زدن روی پل در هنگام شب یا روز، کسی از شما هزینه ای دریافت نمی نماید! می توانید جهت گشت و گذار خود را از پارک طالقانی شروع کنید؛ پارک طالقانی یک پارک جنگلی سرسبز و پاتوق عاشقان ورزش و پیک نیک است!

از روی پل های چوبی بامزه این پارک که عبور کنید، به ابتدای پل طبیعت می رسید. در این جا برای شما دو گزینه وجود دارد: می توانید به کافه ها و رستوران های مجموعه بروید و حسابی پول خرج کنید، یا این که به قدم زدن ادامه دهید تا به پارک آب و آتش برسید و در فضای باز، زیر انداز خود را پهن نموده از پیک نیک در پارک لذت ببرید! پل طبیعت تهران در شب زیبایی دیگری دارد؛ نور پردازی حرفه ای و طراحی شده این پل را به یکی از زیباترین جاذبه های تهران تبدیل نموده است، طوری که حتی هنگامی که با ماشین از زیر آن رد می شوید، امکان ندارد برای چند ثانیه به بازی نورهایش خیره نشوید!

آدرس: اتوبان چمران، انتهای خیابان ولنجک

سرگرمیات رایگان تهران | بام تهران

کمتر کسی را پیدا می کنید که ساکن تهران باشد و تا به حال به بام تهران سر نزده باشد! بام تهران در منطقه ولنجک قرار گرفته است و منطقه ای خوش آب و هوا در دامنه رشته های کوه های البرز است که در تمامی ساعات شبانه روز میزبان جوانان و خانواده هایی ست که برای گذراندن زمان خود به برترین شکل، احتیاج به یک فضای خاص دارند! برای رسیدن به بام تهران می توانید از اتوبوس های برقی بهره ببرید، اما اگر اهل ورزش و پیاده روی هستید، می توانید جهت پارکینگ تا بام را پیاده طی کنید.

در مجموعه سرگرمیی-ورزشی بام تهران، امکان تجربه انواع سرگرمیات رایگان و پولی برای شما فراهم شده است. می توانید روی نیمکت های بام بنشینید و از تماشای نمای شهر تهران زیر پای تان لذت ببرید و یا در کافه و دکه های متنوع بام غذاهایی مثل آش، سوپ، پیتزا، برگر، صبحانه های مجذوب نماینده و … را امتحان کنید.

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران در قلب تاریخی تهران بنا شده است. حجره های کوچک و بزرگی که برخی بازسازی شده و برخی نشده اند، در کنار یکدیگر بازاری را تشکیل داده اند که از گذشته تا امروز نقش مهمی را در چرخاندن چرخ اقتصاد کشور ایفا نموده است. هر زمان از سال که به بازار تهران سر بزنید، جمعیت سر زنده ای را مشاهده می کنید که به قصد خرید اقلام مختلف خوراکی و پوشاک، در میان مغازه ها چرخ می زنند. در بازار تهران می توایند انواع مغازه ها را مشاهده کنید؛ از لباس فروشی های تک و عمده تا مغازه های عطاری و فلافلی های عربی همه و همه این منطقه از تهران را به یکی از مجذوب نماینده ترین جاذبه های گردشگری تبدیل نموده اند.

سرگرمیات رایگان تهران | موزه ها و کاخ های تهران

برای گشت یک روزه در روز تعطیل تهران، هیچ گزینه ای بهتر از موزه گردی نیست! از دوران قاجار کاخ های بسیار زیبایی در تهران ساخته شدند که هر کدام گواهی بر هویت معماری ایرانی هستند. یکی از زیباترین کاخ های تهران، کاخ گلستان است. کاخ گلستان با آینه های کاری های بی نظیر و کاشی های رنگارنگ حیاطش، دل هر بیننده ای را می برد! امکان ندارد در هر زمانی از سال به کاخ گلستان بروید و با تعدادی از گردشگران حیرت زده روبرو نشوید.

البته بازدید کاخ ها از جمله سرگرمیات رایگان تهران نیست، اما هزینه ناچیزی که در بر دارد آن را در گروه سرگرمیات رایگان قرار می دهد!

گشت و گذار در دربند

حتما بارها برای شما هم پیش آمده که در حال برنامه ریزی برای یک دور همی محبت آمیز باشید و اولین گزینه مطرح شده در جمع تان ((دربند)) باشد! مجموعه دربند یکی از خوش آب و هوا ترین سایت های گردشگری تهران است که در هیچ کدام از روزهای هفته آن را خلوت نمی بینید. گردشگرانی دربند را به قصد استفاده از آب و هوای خنک و دلچسب و طبیعت زیبای آن انتخاب می نمایند. دربند روستایی آرام در شمال تهران است و از قدیمی ترین منطقه ها شمیرانات تهران محسوب می گردد.

اگر در روز تعطیل به دربند بروید، کوهنوردانی که می بینید که به قصد فتح قله کوه از صبح خروس خوان بیدار شده اند و با تجهیزات کامل در حال بالا رفتن از دامنه کوه هستند. اما علاوه بر کوهنوردان و ورزشکاران، مردم عادی بسیاری نیز دربند را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می نمایند. در مجموعه دربند رستوران های متنوع با غذاهای لذیذ آماده پذیرایی از سیل گردشگرانی هستند که هر روزه در ساعات مختلف شبانه روز خودشان را به این منطقه می رسانند. البته می توانید بدون هیچ هزینه ای و با وسایل ساده پیک نیک از گشت و گذار در طبیعت دربند لذت ببرید!

سرگرمیات رایگان تهران | خانه هنرمندان تهران

اگر اهل هنر و نمایش های خیابانی هستید، یکی از برترین سرگرمیات رایگان تهران برای شما رفتن به خانه هنرمندان است. در این مجموعه که در خیابان طالقانی واقع شده، می توانید زحمات دست اندرکاران هنر سینما و تئاتر را با تمام وجود خود حس کنید. روی سن بزرگ مجموعه خانه هنرمندان معمولا نمایش های متنوعی با موضوعات جالب و تماشای برگزار می شوند و شما می توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای تماشای هنر این عزیزان نهایت لذت را ببرید. البته در صورت تمایل می توانید با مراجعه به سایت مجموعه، مبلغی را به دلخواه به حساب گروه هنرمندان واریز کنید.

آدرس: خیابان طا لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر

برج آزادی

برج آزادی نماد اصلی شهر تهران است. این بنا با معماری منحصر به فرد خود سال های سال خوش آمدگوی گردشگرانی بود که وارد تهران می شدند و در اولین برخورد با آن روبرو می شدند. امروزه برج آزادی همچنان در میان میدان آزادی همانند نگینی می درخشد و نماد اصالت معماری ایرانی به شمار می رود. برای سرگرمی می توانید یک روز تعطیل، به میدان آزادی بروید، روی چمن ها بنشینید و از تماشای مروارید سپید تهران لذت ببرید!

سرگرمیات رایگان تهران | تماشای هنرهای خیابانی

قدم زدن در خیابان های تهران هرگز برای تان خسته نماینده نمی گردد، زیرا در هر کجای این شهر شاهد هنرمندانی هستید که ساز به دست در حال نواختن آوایی دلگرم برای عابران هستند و لحظات را حتی برای مدت کوتاهی برای شان شیرین می نمایند. در ورودی های مترو، ورودی پاساژ ها، گذزهای شلوغ بازار و … می توانید چند دقیقه ای کنار یکی از این نوازندگان بنشینید و از صدای ساز و آوازشان لذت ببرید.

منبع: الی گشت

به "با تفریحات رایگان تهران آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تفریحات رایگان تهران آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید