بازوبند موقت یا دائم؟

به گزارش وبلاگ طراحی من، بعد از کش وقوس های فراوان، امید عالیشاه قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد. او یک فصل با سرخپوشان قرارداد داشت و حالا یک فصل دیگر هم به تعهدش اضافه شده است.

بازوبند موقت یا دائم؟

به این ترتیب اگر اتفاق خاصی رخ ندهد امید تا سرانجام لیگ بیستم در پرسپولیس باقی خواهد ماند؛ زمانی که انتظار می رود او به کاپیتان اول سرخپوشان تبدیل شده باشد. امید هم اکنون بعد از جلال حسینی و حسین ماهینی کاپیتان سوم تیم است اما هر دو بازیکن باسابقه تر از او شرایط مبهمی دارند. در خصوص هر دوی آنها شایعه قرار دریافت شان در لیست مازاد وجود داشت اما با شرایطی که پیش آمده فعلا هم جلال در تیم ماندنی شده و هم ماهینی.

با وجود این، معین نیست این دو نفر تا چه زمانی سرخپوش خواهند ماند. با توجه به سن و سال حسینی، اصلا بعید نیست لیگ نوزدهم فصل سرانجامی حضور او در میادین باشد. ماهینی هم که حتی از نظر فنی برای همین فصل بعد نیز گزینه مبهم و بحث برانگیزی است. به این ترتیب احتمالا امید عالیشاه رنج رقابت با حریفان گردن کلفتش یعنی مهدی ترابی و وحید امیری را با این شوق به جان خریده که به زودی کاپیتان اول قطعی پرسپولیس گردد؛ یک اتفاق بزرگ که نام امید را در زمره چهره های تاریخی این باشگاه قرار خواهد داد.

  • فصل را با بازوبند شروع می نماید؟

با توجه به شرایط، حتی این احتمال وجود دارد که انتظار عالیشاه برای بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس خیلی کوتاه تر گردد. ماهینی که فعلا تا هفته ها شرایط بازی را ندارد، وضعیت جلال حسینی هم معین نیست. جلال فصل قبل را در اوج به سرانجام رساند و بعید است مسئله ای برای شروع لیگ نوزدهم در ترکیب اصلی داشته باشد اما دیدگاه گابریل کالدرون در خصوص این بازیکن هنوز روشن نشده است. حسینی در هیچ کدام از 2بازی جام شهدا فیکس نبود که گفته می گردد دلیلش مصدومیت جزئی او بوده است. با وجود این شاید 2بازی محبت آمیز پیش رو با نفت مسجدسلیمان و پیکان، وضعیت جلال را هم تا حدی روشن کند. به هر تقدیر اگر حسینی جایی در ترکیب فیکس کالدرون نداشته باشد، بازوبند کاپیتانی خیلی زودتر از حد انتظار روی دست عالیشاه خواهد رفت.

  • کاراکترش را دارد؟

یک نگرانی کلی در خصوص امید عالیشاه این است که او کاراکتر کاپیتان اول ها را ندارد. جلال حسینی در این سال ها، به معنای واقعی کلمه بازیکنان پرسپولیس را در زمین رهبری می کرد و نقشی غیرقابل انکار در موفقیت های سرخپوشان داشت اما آیا عالیشاه هم می تواند همین ویژگی را داشته باشد؟ او طی زمان حضورش در پرسپولیس، چهره ای نسبتا منزوی در تیم داشته و به ندرت با بازیکنان دیگر جوشیده است. به علاوه عالیشاه تا حدی کم طاقت است و مثلا در ماجرای اعتراضش به نیمکت نشینی بعد از داربی برگشت پارسال نشان داد گاهی منافع فردی اش را به مصالح کلی تیم ترجیح می دهد. بنابراین او برای تبدیل شدن به یک کاپیتان واقعی، کار زیادی دارد.

  • پست جدید

از اردوی ترکیه پرسپولیس خبر رسیده بود کالدرون عالیشاه را برای وسط زمین می خواهد؛ پستی مثل پشت مهاجم که قبلا در اختیار سروش رفیعی و بشار رسن بود. فعلا که سروش رفته و بشار هم هفته های اول را از دست خواهد داد، بنابراین شاید عالیشاه فصل را در این منطقه از زمین شروع کند. او در جام شهدا مقابل نیروی زمینی در پست غیرمنتظره هافبک دفاعی، حتی عقب تر از احمد نوراللهی به میدان رفت و نهایتا با شروع لیگ باید دید کالدرون چه خوابی برای او دیده است. در مجموع بعید نیست عالیشاه در لیگ نوزدهم از منطقه آشنای بازی اش یعنی کنار خط طولی زمین فاصله بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازوبند موقت یا دائم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازوبند موقت یا دائم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید