برنامه ریزی اندونزی برای احیای گردشگری در دوران کرونا

به گزارش وبلاگ طراحی من، پس از گذر ماه ها از شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت های سفر، کشور اندونزی میخواهد با برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت گردشگران، سفر در دنیای عادی نو را شروع کند.

برنامه ریزی اندونزی برای احیای گردشگری در دوران کرونا

مقامات گردشگری در اندونزی تصمیم گرفته اند تا سیاست گذاری های لازم برای روال نو سفر را شروع نمایند. با توجه به حضور ویروس کرونا در دنیا، طبق نوترین برنامه های اعلام شده، سلامت و بهداشت در اولویت طرح بازگشایی سفر قرار دارند و نقشی اساسی در جذب گردشگران ایفا می نمایند.

ویش نوتاما کوسوباندیو (Wishnutama Kusubandio)، وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی در بیانیه مطبوعاتی اخیر خود گفت که اصول اولیه صنعت گردشگری، ساختن و احیای اعتماد بازار دنیای است و امروز، این صنعت به اصول اولیه خود باز می گردد.

وی گفت که این برنامه با آماده سازی تسهیلات سلامت، بهبود بهداشت و پروتکل های امنیتی در تمام مقاصد، میسر خواهد بود. کوسوباندیو تاکید نمود که تبلیغات و بازاریابی در دوره عادی نو، علاوه بر زیبایی های طبیعی، بر بازدید از مکان های مناسب در کشور متمرکز خواهد بود.

به علاوه، کوسوباندیو با تشویق انجمن تور و سفر اندونزی (ASITA)، از آن ها درخواست کرد که با تمرکز ویژه بر دنیای الکترونیکی، در پی پتانسیل های لازم در دوران شیوع ویروس کرونا باشند. وی گفت که علی رغم اینکه عصر دیجیتال، چالشی بزرگ برای این انجمن به شمار می آید، اما ورود به آن اجتناب ناپذیر است.

کوسوباندیو بعلاوه یک جلسه مجازی با نقش آفرینان اصلی در عرصه گردشگری اندونزی برگزار کرد. در این جلسه، مسائلی چون ضرورت داشتن سرویس های بهداشتی تمیز و شرایط مناسب، مورد آنالیز قرار گرفتند. یکی دیگر از محورهای گفت وگو در این جلسه، تغییر و تحولات در حال اجرا مانند آماده سازی پیست ماندالیکا (Mandalika circuit) در نوسا تنگارای غربی (West Nusa Tenggara) برای مسابقات دنیای موتورسیکلت موتو جی پی (MotoGP) بود. وزیر در این جلسه متذکر شد که استاندارهای بالاتری به نسبت گذشته، باید برای آماده سازی این پیست لحاظ گردد.

وی بعلاوه گفت که به آن دسته از هتل ها و جاذبه های گردشگری که بتوانند خود را به سطح استانداردهای لازم برسانند، گواهینامه اعطا خواهد شد که این گواهینامه ها، برای گردشگران در حکم ضمانت خواهند بود.

یکی دیگر از اخبار جلسه این بود که بالی به زودی به جنبش بیسا (BISA movement) خواهد پیوست. بیسا مخفف تمیز، زیبا، سالم و ایمن است. بالی، به عنوان قطب اصلی گردشگری در اندونزی، در رویارویی با دوره عادی نو، پیشرو خواهد بود.

گردشگران و اقامتگاه های کوچک تر کماکان به تعامل مستقیم و غیر الکترونیکی در اندونزی متکی هستند و این مساله، تمام پرداخت ها و جزئیات اداری را شامل می گردد. بنابراین، شبه جزیره اندونزی احتیاج به تغییرات بزرگ و تحول های گسترده ای در زیرساخت های خود برای رسیدن به استانداردهای نو دارد. دستیابی به این تغییرات، بستگی به اندازه حمایت دولت یا پشتیبانان خارجی نیز خواهد داشت.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com

به "برنامه ریزی اندونزی برای احیای گردشگری در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی اندونزی برای احیای گردشگری در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید