تاکید ابوالغیط بر تسریع در حل سیاسی بحران سوریه و لیبی

به گزارش وبلاگ طراحی من، دبیرکل اتحادیه عرب با نمایندگان سازمان ملل در سوریه و لیبی درخصوص آخرین تحولات در این دو کشور گفتگو کرد.

تاکید ابوالغیط بر تسریع در حل سیاسی بحران سوریه و لیبی

به گزارش وبلاگ طراحی من، به نقل از روزنامه الیوم السابع، محمود عفیفی، سخنگوی احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام نمود که ابوالغیط با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در حاشیه کنفرانس مصاحبهی مدیترانه در رم، پایتخت ایتالیا دیدار کرد و در این دیدار اوضاع سوریه مورد بررسی قرار گرفت و فرستاده سازمان ملل ابوالغیط را در جریان خلاصه تماس های اخیرش با طرف های مختلف قرار داد.

عفیفی گفت که دبیرکل اتحادیه عرب در این دیدار تاکید کرد که هزینه انسانی ادامه اوضاع کنونی در سوریه بیشتر از تاب تحمل هرطرفی است و ادامه گزینه نظامی تنها به ریختن خون های بیشتر می انجامد و جز آشوب و تجزیه کشور در بلندمدت را در پی نخواهد داشت.

ابوالغیط تاکید کرد که بازگرداندن سوریه به عنوان کشور یکپارچه دارای حاکمیت جز با احترام به آرمان های مردم سوریه محقق نخواهد شد و آنچه که در حلب رخ می دهد، تاثیرات فاحشی بر امکان همزیستی میان مردم سوریه در آینده برجای خواهد گذاشت.

ابوالغیط همچنین با مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به لیبی دیدار و با وی در مورد تحولات بحران لیبی و تلاش های فرستاده سازمان ملل جهت سوق دادن تمامی طرف ها برای بازگشت به میز مذاکرات مصاحبه کرد.

دو طرف همچنین به بررسی تلاش های اتحادیه عرب، سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در مورد پیگیری بحران لیبی پرداختند.

دبیرکل اتحادیه عرب در این دیدار تاکید کرد که تلاش ها برای حل و فصل بحران لیبی باید برای کاهش نگرانی ها و دغدغه های طرف های مختلف در لیبی بوده و در عین حال منافع و آرمان های آنها را نیز برآورده سازد و این باور در نزد تمامی لیبیایی ها چه در غرب یا شرق آن شکل بگیرد که هر گونه تلاشی فقط برای تحقق منافع آنها است و جز به بازپس گیری کشور یکپارچه لیبی که بتواند حاکمیت خود را بر تمامی اراضی این کشور اعمال کند، فرنمی خواند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید ابوالغیط بر تسریع در حل سیاسی بحران سوریه و لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ابوالغیط بر تسریع در حل سیاسی بحران سوریه و لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید