آلبانی اعضای جدید مجلس را انتخاب می نماید

به گزارش وبلاگ طراحی من، شهروندان آلبانی امروز یکشنبه با حضور در حوزه های رای گیری در سراسر کشور 140 نماینده جدید مجلس را از میان یک هزار و 841 نامزد انتخاباتی از 13 حزب یا ائتلاف، انتخاب می نمایند.

آلبانی اعضای جدید مجلس را انتخاب می نماید

این انتخابات دهمین انتخابات مجلسی در آلبانی از زمان سقوط رژیم کمونیستی انور خوجه در سال 1991 و برقراری نظام چند حزبی در این کشور است. آخرین انتخابات مجلسی آلبانی 25 ژوئن سال 2017 (4 تیر 1396) برگزار شده بود.

در میان یک هزار و 841 نامزد انتخاباتی برای ورود به ساختار جدید مجلس آلبانی، 40 درصد بانوان هستند.

کاندیداهای اصلی برای کسب بیشترین کرسی های مجلس آلبانی، حزب سوسیالیست به رهبری ادی راما نخست وزیر، سپس حزب دموکرات به رهبری لیوزیم باش و جنبش سوسیالیست برای ادغام به رهبری ایلیر متا رئیس جمهور هستند.

نخست وزیر کنونی آلبانی که برای دوره سوم مقام رئیس دولت در این انتخابات رقابت می نماید ادعا دارد که سوسیالیست ها بین 74 تا 78 کرسی را در ساختار جدید مجلس بدست خواهند آورد. این در حالیست که احزاب اپوزیسیون امیدوارند پیروز شوند و زمام امور در کشور را به دست بگیرند.

آلبانی حدود 2.8 میلیون نفر جمعیت دارد و 3.6 میلیون شهروند حق رای دادن دارند از جمله آلبانیایی های مقیم کشورهای دیگر.

بر اساس آخرین نظر سنجی های اجرا شده در آلبانی، حزب حاکم سوسیالیست به رهبری ادی راما رجحان کمی نسبت به دموکرات های مخالف در این انتخابات خواهد داشت.

طبق این نظر سنجی، حزب سوسیالیست ها 43 درصد و حزب اپوزیسیون دمکرات به رهبری لیوزیم باش حدود 37 درصد آرای مردم را کسب خواهند کرد، در حالی که جنبش سوسیالیست برای ادغام به رهبری ایلیر متا رئیس جمهور آلبانی می تواند روی حمایت تقریبا شش درصد از رای دهندگان حساب کند.

نخست وزیر کنونی آلبانی که رهبری حزب سوسیالیست را در این کشور به عهده دارد در تبلیغات انتخاباتی اعلام نمود که اگر حزبش در انتخابات اکثریت مطلق را کسب نکند، از سیاست خارج می گردد.

جنبش معین سرنوشت به رهبری آلبین کورتی از کوزوو برای اولین بار در انتخابات آلبانی شرکت می نماید.

با این حال نظرسنجی ها نشان می دهد که جنبش معین سرنوشت شانس کمی دارد که بتواند یک درصد از آرای رای دهندگان را که برای ورود به مجلس احتیاج است، بدست اورد.

پایگاه اینترنتی تلویزیون صربستان در گزارشی اعلام نمود که در آلبانی طی شیوع ویروس کرونا کاهش فراوری ناخالص ملی به میزان 3.3 درصد ثبت شده است، اما اقتصاد این کشور به دلیل زلزله ویرانگر دو سال پیش خسارت زیادی را متحمل شده است.

طبق اطلاعات رسمی، بیکاری در آلبانی 15 درصد تخمین زده شده است، اما مساله مهم بیانگر این حقیقت است که حتی یک سوم جوانان این کشور بیکار هستند.

همچنین اعلام شده است که حدود 360 هزار آلبانیایی یا حدود 12 درصد از مردم این کشور عمدتا بخاطر شرایط مالی در یکی از کشورهای اروپای غربی درخواست پناهندگی داده اند.

جمهوری آلبانی در جنوب شرقی اروپا و شبه جزیره بالکان واقع شده است و با جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 800 هزار نفر و تنها عضو سازمان کنفرانس اسلامی در اروپاست.

این کشور از شمال با مونته نگرو و صربستان و از شرق با مقدونیه شمالی و یونان مرز مشترک دارد.

آلبانی در حال حاضر یکی از اعضای ناتو است و از سال 2014 در فهرست کشورهای داوطلب عضویت در اتحادیه اروپا واقع شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "آلبانی اعضای جدید مجلس را انتخاب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلبانی اعضای جدید مجلس را انتخاب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید