روزنامه اتریشی: کمیسیون اروپایی خود را برای برگزیت بدون توافق آماده می نماید

به گزارش وبلاگ طراحی من، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا با اشاره به شکاف میلیاردی که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در بودجه این اتحادیه ایجاد می نماید در عین حال از آمادگی کمیسیون برای وقوع سناریوی احتمالی برگزیت بدون توافق اطلاع داد.

روزنامه اتریشی: کمیسیون اروپایی خود را برای برگزیت بدون توافق آماده می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طراحی من روزنامه اتریشی استاندارد، در آنسوی ابهام ها و عدم قطعیت ها در اوضاع سیاست داخلی انگلیس و چگونگی روند برگزیت خود را برای وقوع سناریوی برگزیت نامنظم که احتمالا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) به وقوع می پیوندد آماده می نماید. در این صورت عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا یک شبه به یک همزیستی نامشخص اتحادیه اروپا بل یک کشور ثالث بدل خواهد شد.

بروکسل انتظار دارد که دولت انگلیس همان طور که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس وعده داده است پرداخت سهم بودجه ای خود به اتحادیه اروپا را به صورت ناگهانی متوقف کند. این بدین مفهوم است که در سال 2019 یک شکاف چندین میلیارد یورویی در بودجه اتحادیه اروپا باز خواهد شد.

گونتر اوتینگر، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا در این باره به روزنامه اتریشی استاندارد گفته است که پوشش این شکاف برای بقیه سال کار مسئله ای نخواهد بود. وی تاکید نمود که کمیسیون اروپایی می تواند این شکاف خالی را پر کند. البته درباره بودجه 2020 که در حال مذاکره است وضعیت به گونه ای دیگر است و باید برای این منظور هم آماده سازی ها انجام گردد.

اوتینگر در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که 27 کشور عضو باقی مانده دراتحادیه اروپا در بودجه سال 2020 بعد از برگزیت باید انتظار یک شکاف حدود 11 میلیارد یورویی را داشته باشند. انگلیس به علت قدرت اقتصادی بالایی که دارد یکی از پرداخت نمایندگان بزرگ بودجه ای به اتحادیه اروپا است.

وی تاکید نمود که او می خواهد پیشنهاد دهد که بخشی از این شکاف به وسیله صرفه جویی و نیمی دیگر هم با افزایش سهم پرداخت نمایندگان بودجه به اتحادیه اروپا جبران گردد. این بدین مفهوم است که 27 عضو اتحادیه روپا بدون اینکه سودی ببرند باید حدود 5.5 میلیارد یورو بیشتر هزینه نمایند.

در هر حال کمیسیون اروپایی امروز (چهارشنبه) ششمین دستورالعمل خود در باره وقوع احتاقتصادی برگزیت بدون توافق در 31 اکتبر در خصوص چگونگی برخورد اقتصاد و شهروندان اتحادیه اروپا با این وضعیت نامشخص را صادر می نماید. برای اینکه تبلعات منفی این اوضاع بهتر از نظراقتصادی تامین گردد باید از صندوق بلایای طبیعی اتحادیه اروپا و همچنین صندوق جهانی سازی یاری گرفته گردد.

بخصوص جمهوری ایرلند باید انتظار عواقب سخت اقتصادی در صورت برگزیت نامنظم را داشته باشد و نیازمند یاری هایی از بروکسل برای مقابله با تبعات منفی این مسئله است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه به نمایندگان مجلس هشدار داده است که اگر آنها به دنبال جلوگیری از برگزیت باشند، او نیز قصد برگزاری انتخابات خواهد داشت.

نخست وزیر انگلیس بار دیگر با هرگونه تاخیر در خروج این کشور از اتحادیه اروپا مخالفت نموده و خواهان خروج لندن از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر یعنی 31 اکتبر شده است.

در حالی که کمتر از 60 روز فرصت به برگزیت احتاقتصادی بدون توافق باقی مانده است، نمایندگان مخالف مجلس همراه با مخالفان جانسون در حزب محافظه کار قصد دارند با تصویب طرح قانونی، وی را مجبور نمایند تا برگزیت را به مدت 3 ماه دیگر به تعویق بیندازد.

نمایندگان مجلس انگلیس شامگاه دوشنبه روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا را از دولت گرفته و به واگذاری روند برگزیت به قانونگذاران رای مثبت دادند .

پس از آنکه نمایندگان مجلس انگلیس برای محدود کردن قدرت و اختیارات نخست وزیر در ارتباط با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به طرحی رای دادند که خواهان واگذاری کنترل روند برگزیت به مجلس شده است، سخنگوی حزب محافظه کار اعلام نموده است که نمایندگانی که از این طرح حمایت نموده اند، از این حزب اخراج می شوند .

جانسون تهدید نموده است که اگر نمایندگان مجلس دومین مرحله این طرح را نیز تصویب نمایند و وی را ملزم به تعویق برگزیت حداقل به مدت 3 ماه نمایند، خواهان برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام خواهد شد .

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روزنامه اتریشی: کمیسیون اروپایی خود را برای برگزیت بدون توافق آماده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه اتریشی: کمیسیون اروپایی خود را برای برگزیت بدون توافق آماده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید