اختلافات بر سر برگزیت و پیشنهاد تازه ترزا می

به گزارش وبلاگ طراحی من، تهران- خبرنگاران- اختلافات بر سر برگزیت مدت هاست که احزاب بریتانیا را درگیر نموده است، محافظه کاران این کشور اگر چه ایراداتی به توافق نوشته شده با اتحادیه اروپا می گیرند اما به طور کلی موافق برگزیت هستند در مقابل حزب کارگر به طور کلی مخالف خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

اختلافات بر سر برگزیت و پیشنهاد تازه ترزا می

ترزا می، نخست وزیر این کشور با اذعان به بن بست در طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا، پیشنهاد تازه ای ارائه نموده است که احتمال برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت هم در آن در نظر گرفته شده است.

ترزا می در یک سخنرانی در لندن گفت به نمایندگان مجلس آخرین فرصت را برای تصویب لایحه توافقنامه خروج داده است.

نخست وزیر بریتانیا در این لایحه جدید تغییرات بیشتری را گنجانده است، اما به نظر می رسد نمایندگان مجلس همچنان مخالف توافق خروج از برگزیت هستند. در این لایحه جدید تضمین هایی در خصوص وضعیت مرزی ایرلند شمالی، اتحادیه گمرکی اروپا، همکاری های زیست محیطی و قوانین کار ارائه شده است. او از نمایندگان مجلس بریتانیا خواست که از لایحه او که در آن برگزاری همه پرسی دوم نیز گنجانده شده است، حمایت نمایند.

تا کنون توافق ترزا می با اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت سه بار توسط مجلس بریتانیا رد شده است. او قرار است لایحه مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را که تصویب آن قبل از اجرای برگزیت الزامی است اوایل ماه ژوئن در مجلس به رای بگذارد.

جناح های سیاسی مختلف به دلایل متفاوتی علیه توافقنامه نخست وزیر بریتانیا با اتحادیه اروپا رأی داده اند. حزب کارگر و نیز نمایندگان هوادار ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا معتقدند خروج طبق این توافقنامه برای اقتصاد بریتانیا مضر است.

ازسوی دیگر، طرفداران سرسخت برگزیت معتقد بودند توافقنامه به دست آمده توسط دولت کنترل کامل همه امور را به بریتانیا برنمی گرداند و مخصوصاً نگران آن هستند که بخش مربوط به مرز ایرلند شمالی، باعث گردد بریتانیا تا ابد در قید و بندهای اتحادیه اروپا بماند.

ترزا می هشدار داده که اگر نمایندگان مجلس این بار هم لایحه او را رد نمایند، خروج بر اساس مذاکره نقش برآب خواهد شد و ممکن است برگزیت متوقف گردد و گفت که بن بست برگزیت تاثیری مخرب بر کل کشور گذاشته و روند پیشرفت در همه زمینه ها را متوقف نموده است او بزرگترین مشکل امروز بریتانیا را سیاست آن دانسته و گفته است که ما می توانیم این موضوع را درست کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفته که با اعتقاد کامل به نمایندگان مجلس و احزاب می گویم من مصالحه نموده ام و الان از شما می خواهم که مصالحه کنید. مردم جهت روشنی را پیش روی ما قرار داده اند، مردمی که قرار است ما آنها را نمایندگی کنیم. پس به من یاری کنید تا راهی پیدا کنم که بتوانم به این خواست مردم احترام گذاشته، کشور و سیاست را در جهت تحقق آینده ای بهتر که همه ما خواستار آن هستیم، قرار دهیم.

روز 17 مه 2019/ 27 اردیبهشت 1398 دو حزب محافظه کار و کارگر که احزاب اصلی بریتانیا هستند مذاکراتی برای پیدا کردن راهی برای خروج از بن بست ایجاده شده انجام دادند مذاکراتی که بدون دستیابی به نتیجه سرانجام یافت.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر گفت که بعد از شش هفته مذاکره با حزب حاکم محافظه کار راه حلی برای اختلافات پیدا نشده است. او در نامه ای به نمایندگان مجلس گفت این مذاکرات به دلیل افزایش ضعف و بی ثباتی دولت نمی توانسته ادامه یابد.

سه سال پس از همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که حدود 52 درصد به آن رای مثبت دادند هنوز آینده این تصمیم سرنوشت ساز روشن نیست. آخرین مهلت مشخص شده از سوی اتحادیه اروپا برای اجرای برگزیت که قرار بود اواخر مارس سال جاری اجرا گردد، روز 31 اکتبر است.

9229

منبع: ایرنا

به "اختلافات بر سر برگزیت و پیشنهاد تازه ترزا می" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلافات بر سر برگزیت و پیشنهاد تازه ترزا می"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید