تاکید رئیس کل دادگستری همدان بر حفاظت از میراث فرهنگی

به گزارش وبلاگ طراحی من، رئیس کل دادگستری همدان در ملاقات با مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این استان گفت: نگهداری از مواریث گذشتگان باید با عموم مردم باشد و این امر نیازمند فرهنگ سازی از دوران کودکی است.

تاکید رئیس کل دادگستری همدان بر حفاظت از میراث فرهنگی

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان، محمدرضا عدالتخواه دوشنبه 4 آذر 98 در ملاقات با مدیرکل میراث فرهنگی این استان با قدردانی از فعالیت های این اداره کل در راستای حفظ آثار میراث فرهنگی گفت: تا وقتی مردم احساس مالکیت از میراث فرهنگی آبا و اجداد خود نداشته باشند و با تعلق خاطر به این میراث گران بها نگاه ننمایند قطعا نگهداری آن برای آیندگان به سختی خواهد بود.

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان نیز در این ملاقات گفت: حفاظت از میراث فرهنگی با برنامه ریزی های اصولی در کشور و نهادینه شدن آن در دوره های آموزشی و کتب مدارس می تواند یاری ادارات مربوطه باشد و از این آثار گران بهای میراثی و طبیعی حفاظت گردد.

او با اعلام اینکه رمز موفقیت حفاظت از میراث دانش آموزان مدارس هستند، گفت: دانش آموزان می توانند از اماکن میراث فرهنگی استان همدان بازدید نمایند و با ایجاد یک کارگاه آموزش باستان شناسی در تپه هگمتانه دانش آموزان خردسال با نحوه کشف آثار باستانی و نحوه حفظ و حراست از آن آشنا شوند.

مالمیر در ادامه با تشریح بعضی فعالیت های مرتبط با امور قضایی و دادگستری از حمایت های سیستم قضایی استان از یگان حفاظت قدردانی کرد و گفت: در مورد پرونده کشفیات یگان حفاظت و نیز خانه مسافرها نیازمند حمایت بیشتر دادگستری هستیم.

منبع: میراث آریا

به "تاکید رئیس کل دادگستری همدان بر حفاظت از میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس کل دادگستری همدان بر حفاظت از میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید