تهیه طرح و بهسازی 10 روستای هدف گردشگری در زنجان

به گزارش وبلاگ طراحی من، خبرنگاران/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تهیه طرح و بهسازی 10 روستای هدف گردشگری استان، در برنامه های این بنیاد قرار گرفته است.

تهیه طرح و بهسازی 10 روستای هدف گردشگری در زنجان

رضا خواجه ای صبح امروز (24 آذرماه) در جمع وبلاگ طراحی من با اشاره به تهیه طرح و بهسازی 10 روستای هدف توریستی، اظهار کرد: 4 روستای درسجین، گلابر، ویر و خوئین تهیه طرح شده و 4 روستای شیت، ولیدر، علم کندی و حاج سیران در امسال در دست تهیه هستند و روستاهای چپ دره و ماری نیز مصوب دفتر مرکزی است.

وی با بیان اینکه توسعه توریستی روستایی با هدف اشتغال زایی از اولویت های این نهاد است و به متقاضیان ایجاد واحدهای بوم گردی در این منطقه ها تسهیلات لازم پرداخت می گردد، اضافه کرد: به همین دلیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم نامه هایی را با استانداری و سازمان میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان به امضا رسانده است.

این مسئول ادامه داد: این نهاد، همیشه به اجرای طرح های هادی روستاها با رویکرد توریستی توجه ویژه ای دارد که آن را با توجه به موقعیت گردش پذیری روستا و با هدف ایجاد جذابیت برای توریستان اجرا می نماید.

خواجه ای با تاکید اینکه آنچه پس از اجرای طرح های توریستی در روستاها مهم است، بهره برداری درست و کامل از ظرفیت های ایجاد شده است، توضیح داد: تنوع بخشی به معیشت روستاییان و ارتقای کمی و کیفی اقتصاد روستایی بر اساس توسعه فعالیت های مرتبط با توریستی، کوشش در راستای خلق محیط شایسته برای حفظ و ارتقای هویت فرهنگی - اجتماعی روستا و بهره گیری از آن به منظور افزایش تعاملات مثبت روستاییان با توریستان، فراهم کردن بستر لازم برای صدور سند مالکیت املاک واقع در بافت مسکونی روستا به منظور ترویج صنعت توریستی و بسترسازی برای تبلور و ارتقای فرهنگ بومی اعم از ابعاد مادی یا معنوی، از اهداف مهم روستاهای هدف توریستی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، توزیع عادلانه ثروت، ایجاد و توسعه مشاغل پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، حفظ زادبوم روستاها و منابع طبیعی را از دیگر مزایای توریستی روستایی دانست و گفت: توریستی به عنوان یک صنعت سالم و پاک نقش مؤثری در توسعه مالی کشور دارد که روستاهای هدف توریستی استان زنجان در این زمینه از ظرفیت های زیادی برخوردار بوده و با داشتن جاذبه های تاریخی، طبیعی و مذهبی می توانند در توسعه مالی منطقه نقش مهمی ایفا نمایند.

این مسئول اعلام کرد: فرهنگ سازی در زمینه پذیرش توریست یکی از اقدامات لازم برای توسعه این صنعت در روستاها است و روستاییان باید بپذیرند که ورود توریست موجب درآمدافزایی و رونق هر چه بیشتر روستاها می گردد و عمران، آبادانی، هموار کردن راه های دسترسی، بهسازی معابر، ارتقای کمی و کیفی امکانات موجود در روستا از جمله زیرساخت های توسعه توریستی روستایی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تهیه طرح و بهسازی 10 روستای هدف گردشگری در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه طرح و بهسازی 10 روستای هدف گردشگری در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید