مهلت ثبت نام تسهیلات کرونایی تمدید شد

به گزارش وبلاگ طراحی من، نهاوندیان گفت: مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب و کار های آسیب دیده از کرونا تا سرانجام شهریورماه تمدید شده و وزارت کار طرح جدیدی را برای پرداخت بیمه بیکاری ارائه کرد.

مهلت ثبت نام تسهیلات کرونایی تمدید شد

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از وبلاگ طراحی من، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به ارایه 77 هزار میلیارد تومان تسهیلات به خانوار ها و مشاغل در مقابل با کرونا، گفت: مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب و کار های آسیب دیده از کرونا تا سرانجام شهریور ماه تمدید شد.

نهاوندیان درباره آخرین تصمیمات کار گروه اقتصادی برای حمایت از بنگاه های آسیب دیده از کرونا، اظهار کرد: کار گروه اقتصادی بسته جامع حمایت های اقتصادی اقتصادی، بانکی و بیمه ای در رابطه با مقررات در سال 1400 را طراحی نموده است.

وی اضافه نمود: با وجود همه محدودیت هایی که در سال 99 داشتیم به سبب تبعات اقتصادی همه گیری کرونا برای حمایت از کسب و کار های آسیب دیده، تصمیماتی اتخاذ شد. سال گذشته در مجموع 77هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و به صورت تسهیلات به خانوار ها پرداخت شد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری با بیان اینکه در یک سال گذشته، عملکرد تصمیمات حمایتی کرونا در حوزه های مختلف، متفاوت بود، اضافه نمود: براساس ارزیابی که در دو ماه گذشته از میزان تحقق برنامه های اجرایی داشتیم، کارگروه اقتصادی کرونا یک بسته جامع حمایت های اقتصادی کرونا را برای 1400تصویب کرد. حمایت های اقتصادی ما در حوزه های اقتصادی، بانکی و بیمه ای و در رابطه با مقررات است.

نهاوندیان درباره بدهی اقتصادیاتی کسب و کار ها گفت:کسب و کار های آسیب دیده از کرونا تا سرانجام شهریوماه فرصت دارند بدهی اقتصادیاتی خود را بدون محاسبه جریمه دیر کرد پرداخت نمایند و همه عملیات اجرایی اقتصادیاتی تا سرانجام دوره مذکور متوقف می گردد تا بنگاه ها متضرر نشوند.

بخگرددگی جرایم اقتصادیاتی 14 گروه شغلی آسیب دیده از کرونا

وی اضافه نمود: سازمان امور اقتصادیاتی اجازه دارد جرایم اقتصادیاتی 14 گروه شغلی متضرر از همه گیری کرونا را مورد بخگرددگی قرار دهد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری درخصوص حمایت های بانکی از کسب وکار های آسیب دیده از کرونا گفت: یک مشکل این بود که بعضی کسب و کار ها درآمدی نداشتند و تسهیلات دریافت کردند و هم اکنون موعد اقساط رسیده است، بنابراین کار گروه اقتصادی کرونا امهال چهارماهه برای بازپرداخت اقساط در نظر گرفت.

وی اضافه نمود: بازپرداخت چهار قسط نخست تسهیلات بنگاه های اقتصادی در سال 1400به سرانجام دوره انتقال یافت تا چهار قسط پس از آخرین قسط پرداخت گردد.

نهاوندیان گفت: بعضی از کسب و کار های آسیب دیده از کرونا که در این دوران درآمدی نداشتند و چک های آن ها وصول نشده تا سرانجام تیرماه مهلت دارند چک های برگشتی را وصول نمایند و در این مدت محدودیت های خدمات بانکی برای چک ها متوقف می گردد.

وی اظهار گفت: مهلت زمانی ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونایی کسب و کار ها تا سرانجام شهریور 1400 تمدید شد و توصیه می کنم همه کسب و کار ها در رسته های 14گانه به بانک ها مراجعه نمایند.

مهلت بانک ها برای پرداخت تسهیلات کرونا تا سرانجام آبان ماه

معاون اقتصادی رییس جمهوری اضافه نمود: بانک ها تا سرانجام آبان ماه موظف هستند تسهیلات را بپردازند به خصوص در چهار رسته گردشگری، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان، حمل و نقل ریلی و هوایی مهلت ها تمدید شده است.

وی ادامه داد:مهد کودک ها، تالارها، پارک های آبی و شهربازی ها به فهرست کسب و کار های آسیب دیده از کرونا اضافه شد و می توانند از امهال ها و تسهیلت کرونا بهره مند شوند.

نهاوندیان حمایت های بیمه ای گفت: در مشاغل آسیب دیده از کرونا چنانچه کار فرمایان نتوانستند حق بیمه اردیبهشت و خردادماه را پرداخت نمایند دو ماه امهال در نظر گرفته شد.

برق، آب و گاز کسب و کار های آسیب دیده که قبض پرداخت نکردند، قطع نمی گردد

به گفته وی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، شرکت های ارائه دهنده خدمات آب، برق و گاز اجازه ندارند خدمات خود به کسب و کار هایی آسیب دیده از کرونا که پیروز به پرداخت قبوض نشدند را قطع نمایند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: مجوز فعالیت ها تا سرانجام خرداد ماه تمدید شد و احکام فعالیت اتحادیه ها و اتاق ها نیز تا سرانجام شهریورماه تمدید شد.

ارائه طرح جدید بیمه بیکاری در دستور آنالیز

وی در پاسخ به سوالی درباره پرداخت بیمه بیکاری به بیکاران همه گیری کرونا، گفت: سال گذشته در ستاد ملی کرونا دو هزار میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در نظر گرفته بودیم که پرداخت شد و وزارت تعاون در سال جدید نیز طرح جدیدی را برای پرداخت بیمه بیکاری را ارائه نموده است که به محض تصویب اعلام می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "مهلت ثبت نام تسهیلات کرونایی تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ثبت نام تسهیلات کرونایی تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید